Mina föreläsningar.

Jag berättar om ett författarliv som kanske har sett lite annorlunda ut än många andras. Min vardag i skrivsoffan i förorten. Uppväxten i Fjällbacka. Den ensamma mamman med världens bästa son. De slitsamma åren med heltidsjobb och pendling. Om hur var att debutera med en självbiografi som alla ville prata om och om hur surrealistiskt det är att få se sin bok på topplistor och att vid femtio år fyllda plötsligt ha en helt ny karriär. För referenser, kontakta till exempel Borås stadsbibliotek, Bollnäs bibliotek, Värsås bibliotek. Bokning sker via Författarcentrum

torsdag 20 mars 2014

Fasiken också (eller det var väl själva faan).

Efter fundering inser jag att jag måste ta bort en grej i manuset. Och tar man bort en "grej" så får det återverkan på väldigt mycket. Jag har ju redan tagit bort grejer. Betydligt större än den här, men ändå.
Det är mest det jag håller på med. Fortfarande. Ta bort grejer. När det är klart ska jag börja skriva mer. Och mer. Och sedan redigera, som i att pilla lite.

Idag har jag tittat på resor. Ensamresor.
Jag funderar på att #göraenElsa. Inte förfölja någon, men åka till Arlanda och kolla in utbudet och sedan dra.
Vore inte det hur fränt som helst?

6 kommentarer:

Hanna Lans sa...

Det är sådant jag tänker göra sedan, då när sonen är större. Uj, vad jag ska åka iväg på äventyr igen!

Anonym sa...

Ja varför inte. Du kan alltid skriva om det sen.
Mia

Gafflan sa...

JA! Gör´t! :))

Agneta sa...

Jo, gör det!!!

Izabella sa...

Har också tänkt ett bra tag på att göra det ;-)

Anonym sa...

Ja, gört!