Mina föreläsningar.

Jag berättar om ett författarliv som kanske har sett lite annorlunda ut än många andras. Min vardag i skrivsoffan i förorten. Uppväxten i Fjällbacka. Den ensamma mamman med världens bästa son. De slitsamma åren med heltidsjobb och pendling. Om hur var att debutera med en självbiografi som alla ville prata om och om hur surrealistiskt det är att få se sin bok på topplistor och att vid femtio år fyllda plötsligt ha en helt ny karriär. För referenser, kontakta till exempel Borås stadsbibliotek, Bollnäs bibliotek, Värsås bibliotek. Bokning sker via Författarcentrum

onsdag 19 mars 2014

FIN recension!

"Mitt omdöme
Återigen en fullträff av Åsa Hellberg, jag gillar verkligen hennes persongalleri. Tanken med att bara följa efter en person på Arlanda Express är tilltalande. I denna bok så hamnar man i både XXX,XXX och XXX. Alla huvudpersonerna i boken är tilltalande och jag gillar dem direkt. Hellbergs sätt att ge varje person ett kapitel med ett slut på varje kapitel som tvingar en att läsa vidare är ett genidrag, det blir en riktig bladvändare. Man kan ganska snart räkna ut vem som faller för vem, men det gör absolut ingenting, värmen mellan personerna genomstrålar hela boken. Rekommenderar denna varmt.
Betyget blir CCCCc."

Hurra, vad glad jag blir för denna fina recension från Cattis bokblogg.
XXX:en är mina för att inte avslöja för mycket.

5 kommentarer:

Ewa K sa...

Grattis till den fina recensionen.

Här har jag bloggat:
http://holavedsbrudar.blogspot.se/2014/03/ingelman-sundberg-och-hellberg-i-eksjo.html

Åsa Hellberg sa...

Tack!

cyndi sa...

Jag håller med.
Fast jag inte har läst den än.
Just den där värmen dröjde sig kvar länge efter fösta och andra sonjaboken.
Så jag förväntar mig att bli varm nu också.
Och som vi behöver det nu.
Tack för att du värmer oss :-)

Ezter sa...

Kanonbra :)

Kati sa...

Hurra!!!!