Mina föreläsningar.

Jag berättar om ett författarliv som kanske har sett lite annorlunda ut än många andras. Min vardag i skrivsoffan i förorten. Uppväxten i Fjällbacka. Den ensamma mamman med världens bästa son. De slitsamma åren med heltidsjobb och pendling. Om hur var att debutera med en självbiografi som alla ville prata om och om hur surrealistiskt det är att få se sin bok på topplistor och att vid femtio år fyllda plötsligt ha en helt ny karriär. För referenser, kontakta till exempel Borås stadsbibliotek, Bollnäs bibliotek, Värsås bibliotek. Bokning sker via Författarcentrum

fredag 21 mars 2014

Fredag.

Hade jag tittat på klockan innan jag klev upp hade jag kanske försökt somna om.
Men det är ju det där med att jag numera, oftast i alla fall, sover hela nätter.
Man blir ju rätt pigg av det.

Det är magi om man jämför med hur det var bara för ett par månader sedan när jag bara sov i korta sekvenser, svettades, kissade ett par gånger och dessutom luktade illa på riktigt.
Just det sista är det ingen som pratar om när man pratar om klimakteriet och kanske var det bara jag, men fyfanochsatan.

Nu doftar jag liljekonvalj.
Hela tiden.



1 kommentar:

Ezter sa...

Jag sover illa och luktar illa ;)