Mina föreläsningar.

Jag berättar om ett författarliv som kanske har sett lite annorlunda ut än många andras. Min vardag i skrivsoffan i förorten. Uppväxten i Fjällbacka. Den ensamma mamman med världens bästa son. De slitsamma åren med heltidsjobb och pendling. Om hur var att debutera med en självbiografi som alla ville prata om och om hur surrealistiskt det är att få se sin bok på topplistor och att vid femtio år fyllda plötsligt ha en helt ny karriär. För referenser, kontakta till exempel Borås stadsbibliotek, Bollnäs bibliotek, Värsås bibliotek. Bokning sker via Författarcentrum

söndag 23 mars 2014

Jag slocknade strax efter elva

och vaknade halv sex.

Jag har inte sovit klart, jag tänker att jag återgår till sängen om en timma eller så. Jag vill ju vara pigg när jag går ombord på båten klockan fyra. Det är då det är samling vid terminalen.

Därefter är det mingel, presentation och sedan show av Lill-Babs. Sedan kan man byta kläder och sätta på sig glitterörhängena innan middagen klockan 21. Om man vill. alltså. Vi får se vad man vill. För säkerhets skull packar man hela garderoben.

Nästa morgon börjar författarpresentationerna redan klockan åtta, och sedan håller vi på fram till lunch. 25 minuter per person. Efter lunch är det signeringar i ett par timmar.

Det ska bli galet roligt.
400 lässugna. Det blir inte bättre än så.

Från Bonniers Bokklubb




8 kommentarer:

Simona sa...

Godmorgon - hoppas kryssningen blir FAB!

Åsa Hellberg sa...

Tack, det kommer att bli buskul. Jag har inte åkt sådan båt på säkert 15 år.

Ezter sa...

HA en trevlig kryssning :)

Åsa Hellberg sa...

Tack Ezter!

Susanne Jonsson sa...

Hoppas det blir riktigt buskul!! Ett stort lycka till!!!

Åsa Hellberg sa...

Tack Susanne!

Fru Venus sa...

Jättefin text av dig :-)

Anonym sa...

Läst ut boken "En liten värld" som jag
tyckte om.
Härliga Elsa och de övriga.
Anna