Mina föreläsningar.

Jag berättar om ett författarliv som kanske har sett lite annorlunda ut än många andras. Min vardag i skrivsoffan i förorten. Uppväxten i Fjällbacka. Den ensamma mamman med världens bästa son. De slitsamma åren med heltidsjobb och pendling. Om hur var att debutera med en självbiografi som alla ville prata om och om hur surrealistiskt det är att få se sin bok på topplistor och att vid femtio år fyllda plötsligt ha en helt ny karriär. För referenser, kontakta till exempel Borås stadsbibliotek, Bollnäs bibliotek, Värsås bibliotek. Bokning sker via Författarcentrum

tisdag 11 mars 2014

Jaha, här tror man att man ska kunna rekommendera något bra

och så är den enda filmen som går ikväll "Min bästa väns bröllop."
Vilket slöseri med så bra skådespelare.
Istället väntar jag tills 22.00 då jag kan se Graham Norton på BBC.
De flesta programmen finns på Youtube, jag vet, men jag gillar ju teven. Stor och bra bild.

Så länge kollar jag Veckans brott.
De har bra kemi, de där två.

3 kommentarer:

Anonym sa...

För en timme sedan köpte jag min första e-bok på Adlibris, Hannes Råstams bok om Thomas Quick. Sen väntade jag på att barnen skulle somna (=läste för dem) så att jag kunde börja på min nya bok. Ett snabbt besök på din blogg och såg då specialerbjudandet på "En liten värld" och vips så har jag köpt min andra e-bok...och givetvis, nu måste jag börja med din. Får se om det blir någon sömn inatt eller om det blir en sömnlös natt som med Sonja. :-) /Maria

Åsa Hellberg sa...

Haha, du måste berätta hur det gick!:)

Anonym sa...

Det blev halva boken :-). Den är underbar och jag ville spara lite på den (det blev väldigt sent ändå). Ibland (som med Sonja) ångrar jag mig efteråt att jag haft så bråttom och att jag skulle vilja ha den oläst så att jag kan läsa den som på nytt igen. Nu ska jag strax kasta mig över den! /Maria