Mina föreläsningar.

Jag berättar om ett författarliv som kanske har sett lite annorlunda ut än många andras. Min vardag i skrivsoffan i förorten. Uppväxten i Fjällbacka. Den ensamma mamman med världens bästa son. De slitsamma åren med heltidsjobb och pendling. Om hur var att debutera med en självbiografi som alla ville prata om och om hur surrealistiskt det är att få se sin bok på topplistor och att vid femtio år fyllda plötsligt ha en helt ny karriär. För referenser, kontakta till exempel Borås stadsbibliotek, Bollnäs bibliotek, Värsås bibliotek. Bokning sker via Författarcentrum

onsdag 12 mars 2014

När jag kan, och det passar, går jag gärna på andra författares releasefester.

Inte för att man får så många ord med huvudpersonen, för hen är oftast väldigt upptagen (I know), men det är roligt att träffa kollegor och mingla.
Den 20:e mars är jag bjuden på två releaser. Och då råkar det vara så fiffigt att den ena började klockan fem och den andra halv åtta, alltså hinner jag med båda.
Jag dricker ju ingen alkohol så jag kommer att kunna kvista lätt och fint med Forden från det ena partyt till det andra.

Nu ska jag åka till centrum för första gången sedan min egen release i lördags.
Jag ska hämta ett paket och sedan kika in hos Akademibokhandeln och tacka för senast.
Det gjorde ett fantastisk jobb; Per, Maria och deras grymma personal.



3 kommentarer:

Ebba Range sa...

Då lär vi ses på ett av dem - ja, releaserna alltså!
Personalen var strong - precis som du!

Jenny sa...

Grattis till din nya bok. Läste om dig i Metro här om dagen. Vilken härlig resa. :D
Hoppas jag får tillfälle att köpa din bok av dig på någon signering längre fram.
Kanske ses vi den 20 mars. ;)

Åsa Hellberg sa...

Ja, vad kul, då ses vi!