Mina föreläsningar.

Jag berättar om ett författarliv som kanske har sett lite annorlunda ut än många andras. Min vardag i skrivsoffan i förorten. Uppväxten i Fjällbacka. Den ensamma mamman med världens bästa son. De slitsamma åren med heltidsjobb och pendling. Om hur var att debutera med en självbiografi som alla ville prata om och om hur surrealistiskt det är att få se sin bok på topplistor och att vid femtio år fyllda plötsligt ha en helt ny karriär. För referenser, kontakta till exempel Borås stadsbibliotek, Bollnäs bibliotek, Värsås bibliotek. Bokning sker via Författarcentrum

torsdag 13 mars 2014

På onsdag är det recensionsdag för En liten värld,

och jag tror att de utpräglade bokbloggarna väntar tills dess, i alla fall var det något jag såg hos en av dem idag.
Med Sonjaböckerna hade vi inga sådana dagar, vad jag minns.
I alla fall ska det bli spännande att se om någon tycker något. Jag är lite rädd, men har redan fått så mycket positiva kommentarer att jag klarar ett gäng dissar också.

På tisdag ska jag till Eksjö bokhandel, fram och tillbaka.
Det ska bli jätteroligt!
Inte minst för att jag får dela kvällen med Catharina Ingelman-Sundberg. Vi två säljer faktiskt mest böcker av alla (ja, ALLA, helt galet) i Sverige den här våren enligt vår gemensamma agent.
Catharina är nummer ett med sin andra bok i pensionärsliganserien "Låna är silver, råna är guld",  och land efter land ger ut hennes första, "Kaffe med rån."
Hur kul som helst, och hon är störtskön så vi kommer att ha en jättetrevlig resa, det vet jag redan nu.

I morgon redigering sedan lunch här med väninna.
Helgen ska jag tillbringa hos Nisse.
Det blir ju jättebra, alltihop!








9 kommentarer:

Ezter sa...

Jag och min kompis Ethel, båda Sonja-älskare, undrar om du kommer neråt sydligare breddgrader?

Åsa Hellberg sa...

Jag vet faktiskt inte, hoppas det!

Annika Estassy sa...

Wow, jag känner en bästsäljare! Mäktigt ...

Hanna Lans sa...

Just nu läser jag Simonas senaste, men därefter är det din tur!

Åsa Hellberg sa...

Annika; haha.

Hanna; Simonas senaste är grym!

Anonym sa...

Alltså,oavsett vad de tycker så lovar jag att de har sträckläst den. Det går inte att låta bli...

Singelmamman sa...

Fantastiskt!

Anonym sa...

Jag antar att recensionsdagen har kommit och gått men här har du min recension om ”En liten värld”:
Stort tack för läsupplevelsen. Jag slukade boken på bara ett par timmar (en gång läste jag vid matbordet fast jag har sagt till mina barn att man inte får). Högt tempo, härliga karaktärer och roliga twister. Dina andra böcker var bra men nu har du höjt dig ett snäpp. Ser fram emot nästa... :-)

Åsa Hellberg sa...

Tusen tack, Eva!