Mina föreläsningar.

Jag berättar om ett författarliv som kanske har sett lite annorlunda ut än många andras. Min vardag i skrivsoffan i förorten. Uppväxten i Fjällbacka. Den ensamma mamman med världens bästa son. De slitsamma åren med heltidsjobb och pendling. Om hur var att debutera med en självbiografi som alla ville prata om och om hur surrealistiskt det är att få se sin bok på topplistor och att vid femtio år fyllda plötsligt ha en helt ny karriär. För referenser, kontakta till exempel Borås stadsbibliotek, Bollnäs bibliotek, Värsås bibliotek. Bokning sker via Författarcentrum

måndag 24 mars 2014

Vilken helg. Vet inte var jag ska börja.

Hytten kanske. Makalöst. Aldrig sett något liknande.











Författare.
Bland andra Martin Mitt i naturen Elmenäs och superframgångsrika Anders de la Motte.


























Lotta Bromé och Lill-Babs.
Så ofantligt bra kombination. Jag skrattade, rös och blev tårögd.
Båda var magiska, och efteråt fick vi dessutom en konsert.
Jag tycker att Lill-Babs är fantastiskt bra.
Fantastiskt.




























Och sedan middag. Jag hade på mig finklänning och tog selfies.
Här med Anders
























Här sjunger Barbro under middagen.









Och i morse tog jag bilder med Håkan Larsson, den passionerade vinexperten.

























Och Martin.

























Herman föreläste.










 Och Karin Wahlberg fångade jag när hon var klar.




























Jag borde bett någon ta bilder på mig, men det glömde jag.
Det var i alla fall så roligt. Hurra!

Efteråt signerade vi böcker, och det är ju också jätteroligt.
Då får man ju chansen att prata lite med de som köper ens böcker.


Så. Till sist. Tack och hej då.
Jag längtar redan till nästa gång.
Min superselfie, med Lotta Bromé, Martin Emtenäs, Barbro Svensson, Håkan Larsson, Anders de la Motte, Karin Wahlberg och längst ned till höger kikar Bo Bergman, vår fantastiske moderator, fram.






11 kommentarer:

Ethel sa...

Fina bilder från din fina resa. Men de var inte de jag skulle skriva om utan nu har jag verkligen sugit på karamellen En liten värld. Verkligen tvingat mig att läsa sakta och inte hela boken på en gång. Jag sitter med ett fånigt leende på läpparna när jag tänker på den. Jättebra. Vilka damer. Tänk och vara som Elsa i den åldern härligt. Vilken tur att Carina tog sitt förnuft tillfånga med Andrew. Ännu en gång har du verkligen lyckats. Denna boken hamnar bland spara och läsa om böckerna tillsammans med Sonja. Tack allra käraste Åsa för att du har kommit in i mitt liv. Kram

Åsa Hellberg sa...

Åh, tack Ethel, vad glad jag blir. Tusen, tusen tack!!

Ezter sa...

Oj, vad min bästis här ovan gillar boken :) Jag tror jag får låna den av henne, om jag är riktigt snäll ;)

Åsa Hellberg sa...

Ethel; säg till Ezter att hon ska köpa en egen!! :)

Hanna Lans sa...

Vilken fantastisk resa! Och vilken härlig selfie! :)

Åsa Hellberg sa...

Ja, jag är så glad att alla ville vara med. Herman saknas dock!

Simona sa...

Härligt!

Spader Madame sa...

Härligt! Jag skulle vilja följa med nästa gång. Får jag bo med dig?

Ezter sa...

Jag ska köpa en egen, men tänkte vänta tills du är i en bokhandel nära mig, så jag kan få den signerad :)

Anneli Stålberg sa...

Härligt! Det både låter och ser helt fantastiskt ut.

Åsa Hellberg sa...

Spader; nej, men du kan väl bo i hytten bredvid? :)

Ezter; haha, bra!:)

Anneli; det var MAGISKT!