Mina föreläsningar.

Jag berättar om ett författarliv som kanske har sett lite annorlunda ut än många andras. Min vardag i skrivsoffan i förorten. Uppväxten i Fjällbacka. Den ensamma mamman med världens bästa son. De slitsamma åren med heltidsjobb och pendling. Om hur var att debutera med en självbiografi som alla ville prata om och om hur surrealistiskt det är att få se sin bok på topplistor och att vid femtio år fyllda plötsligt ha en helt ny karriär. För referenser, kontakta till exempel Borås stadsbibliotek, Bollnäs bibliotek, Värsås bibliotek. Bokning sker via Författarcentrum

torsdag 20 mars 2014

Vilken helkväll.

Jag stoppade in Simona i bilen och så åkte vi först till La Lindén som firade sin debut i en underbar inredningsbutik. Och så bjöd hon förvisso på något gott med vaktelägg på, men det var chokladen som var ... fantastisk. Anton Berg. Jag ska komma ihåg det nästa gång jag får äta godis, typ 2016.
Vacker som en dag.

Hon sjunger också. Här med Susanne Boll, en annan sjungande författare



Hej då Josefine.
Till nästa release. La Ingelman-Sundberg.
Hon har sålt 220 000 "Kaffe med rån".  I Sverige. Fantastisk siffra.
Idag lanserade hon uppföljaren Låna är silver, råna är guld och Simona och jag ville 
förstås fira vår förlagskompis-

Här ser hon alldeles vanlig ut.


Här demonstrerar hon en av sin pensionärsligas rånarluvor.

Helge Skog, som läser i hennes böcker
läste ett kapitel för oss.
Fantastiskt roligt.






Tack Josefine och Catharina för att jag fick komma och stort lycka till med era fina böcker!

2 kommentarer: