Mina föreläsningar.

Jag berättar om ett författarliv som kanske har sett lite annorlunda ut än många andras. Min vardag i skrivsoffan i förorten. Uppväxten i Fjällbacka. Den ensamma mamman med världens bästa son. De slitsamma åren med heltidsjobb och pendling. Om hur var att debutera med en självbiografi som alla ville prata om och om hur surrealistiskt det är att få se sin bok på topplistor och att vid femtio år fyllda plötsligt ha en helt ny karriär. För referenser, kontakta till exempel Borås stadsbibliotek, Bollnäs bibliotek, Värsås bibliotek. Bokning sker via Författarcentrum

onsdag 16 april 2014

Det där med örondroppar.

Jag vet inte om det är särskilt upphetsande, faktiskt.
Har sovit lite sådär i natt, och jag skyller det på att det inte gick att ligga på höger sida eftersom det kluckar i örat.
Jag måste tvätta håret idag, och har för ändamålet köpt fetvadd (tror jag använde det senast när jag ammade, det var något med värmeisolering, eller?) för vatten i örat är inte så bra just nu tydligen.

Nåväl, vad är väl lite kluck och fetvadd när man ska få redigera sin NÄSTA ROMAN.
Jag får väldigt trevligt författarbesök klockan två och måste jobba som en tok fram till dess.
Kämpa, Hellberg, kämpa!

För övrigt kan detta vara veckans citat om En liten värld.
""Alltså den här författaren... Jag är helt såld! Det är med sorg jag slår ihop boken kan jag säga!""
Hurra!

8 kommentarer:

Simona sa...

Fantastiskt citat!

Susanne Jonsson sa...

Välförtjänt!!!
Läser just nu om SSV, och hittar en del saker som jag inte lade märke till förra gången!

HURRA!!

Åsa Hellberg sa...

Simona; visst är det.

Susanne; HURRA!!

Ezter sa...

Så bra :) Örat är mindre bra, tycker jag.
Halmstad 11 maj...En söndag?

Åsa Hellberg sa...

Ezter; ja, Afternoon tea på Tylöhus. Supertrevligt bokevenemang!

Fru Venus sa...

CitatHurra! :-)

Ebba Range sa...

Det passar ju bra att det kluckar i örat så här inför påsken ... Det kanske finns en liten höna därinne som vill ha sällskap av en vaken Åsa?!

Åsa Hellberg sa...

Venus: Eller hur?!

Ebba; hoppas inte:)