Mina föreläsningar.

Jag berättar om ett författarliv som kanske har sett lite annorlunda ut än många andras. Min vardag i skrivsoffan i förorten. Uppväxten i Fjällbacka. Den ensamma mamman med världens bästa son. De slitsamma åren med heltidsjobb och pendling. Om hur var att debutera med en självbiografi som alla ville prata om och om hur surrealistiskt det är att få se sin bok på topplistor och att vid femtio år fyllda plötsligt ha en helt ny karriär. För referenser, kontakta till exempel Borås stadsbibliotek, Bollnäs bibliotek, Värsås bibliotek. Bokning sker via Författarcentrum

måndag 21 april 2014

Jag har bokat en resa,

och min son kramade mig och sa att han är så glad att jag kan åka iväg på ännu en jobbresa.
Fatta den generösa ungen.

Han och flickvännen flyttar nog ut första juni.
Då blir jag solokvistboende för första gången på 20 år (ja, inte solo på det viset, jag är fortfarande särbo med min Nisse förstås.
Det ska bli mig ett sant nöje ... tror jag faktiskt!
De får ha grejer kvar här, sonens rum får vara gästrum ett tag, och som motprestation passar de katten när jag behöver.

Fatta den skrivron!
Jag kommer att kunna skriva en bok till i ett nafs (nåja.)
Alla glada och nöjda och på söndag åker jag till ...
Hahahahaha


3 kommentarer:

Spader Madame sa...

Åh, en cliff hanger! Han verkar superfin, din unge!

Ebba Range sa...

Vart? Vart? Vart?

Åsa Hellberg sa...

Spader; japp på båda!

Ebba; säger jag inte:)