Mina föreläsningar.

Jag berättar om ett författarliv som kanske har sett lite annorlunda ut än många andras. Min vardag i skrivsoffan i förorten. Uppväxten i Fjällbacka. Den ensamma mamman med världens bästa son. De slitsamma åren med heltidsjobb och pendling. Om hur var att debutera med en självbiografi som alla ville prata om och om hur surrealistiskt det är att få se sin bok på topplistor och att vid femtio år fyllda plötsligt ha en helt ny karriär. För referenser, kontakta till exempel Borås stadsbibliotek, Bollnäs bibliotek, Värsås bibliotek. Bokning sker via Författarcentrum

torsdag 17 april 2014

Jag kan inte berätta varför,

men i alla fall säga såpass mycket att reserverade belopp på banker är ett gissel. Särskilt när det inte kommer att bli något köp. Banken håller pengarna trots att företaget som man skulle gjort affären med har meddelat att det inte blir något köp (i måndags).
Jag vet inte om ni har varit med om det någon gång, men det har jag. Inte minst utomlands.
Då har det drabbat mig rätt hårt, eftersom jag inte har kommit åt pengar jag har behövt, men det gör det inte nu.
Den här gången är det bara irriterande, och jag undrar vem som får intäkterna när pengarna flyger runt i ett bankuniversum, när de borde ha suttit på mitt konto.

Om jag har mailat banken?
Jahadå. Tre gånger.
Inget svar.
Jag är snäll nu när jag inte uppger vilken bank det gäller.


5 kommentarer:

Snäckskalsdalen. sa...

Det finns avhandlingar i ekonomi om dessa pengar, det är så svindlande stora summor så dom går liksom inte att förstå. Och bankerna är likadana allihop......

Snäckskalsdalen. sa...

Det finns avhandlingar i ekonomi om dessa pengar, det är så svindlande stora summor så dom går liksom inte att förstå. Och bankerna är likadana allihop......

Snäckskalsdalen. sa...

Oj, jag upprepar mig visst!

Ebba Range sa...

Usch ja, vilket skit ... särskilt när tillgången till bankerna är stängda fram till tisdag!

Åsa Hellberg sa...

Ebba; ja, den här gången går det jättebra, men när man är fattig är det tufft. Jag är mer arg på att banken inte svarar på mail.