Mina föreläsningar.

Jag berättar om ett författarliv som kanske har sett lite annorlunda ut än många andras. Min vardag i skrivsoffan i förorten. Uppväxten i Fjällbacka. Den ensamma mamman med världens bästa son. De slitsamma åren med heltidsjobb och pendling. Om hur var att debutera med en självbiografi som alla ville prata om och om hur surrealistiskt det är att få se sin bok på topplistor och att vid femtio år fyllda plötsligt ha en helt ny karriär. För referenser, kontakta till exempel Borås stadsbibliotek, Bollnäs bibliotek, Värsås bibliotek. Bokning sker via Författarcentrum

onsdag 23 april 2014

När man som jag, numera,

sover hela nätter så behövs uppenbarligen inte lika många timmar.
I morse vaknade jag efter sju. Perfekt, jag känner mig pigg som en västkustflicka på väg till Sundsvall.

Bussen går kvart över elva, via Högdalen. Därifrån tar jag tunnelbanan till Centralen.
Väldigt smidigt, måste jag säga.

Det återstår att bestämma vad jag ska ha på mig ikväll.




















Jag vill gärna vara fin när jag står inför en publik/läsare/snälla människor som faktiskt har betalat pengar, alltså måste jag tänka till.                                                                                                                                                                                                  

Mina nya jättevida byxor med blå blommor på, som
jag köpte på Zara i London och som jag inte har sett i svenska butiker än, ligger bra till.
Det är ju vår även om det inte kommer att bli mer än ett par plusgrader i Sundsvall ikväll.

Ungefär så, onsdag morgon.
Vad gör ni?

3 kommentarer:

Sandra sa...

Dricker kaffe. Funderar på hur du lyckas röra dig i dom där snygga byxorna utan att stå på öronen :)

Åsa Hellberg sa...

Jag har lagt upp dem. En decimeter! Jag är en kort människa:)

sandra sa...

Smart.