Mina föreläsningar.

Jag berättar om ett författarliv som kanske har sett lite annorlunda ut än många andras. Min vardag i skrivsoffan i förorten. Uppväxten i Fjällbacka. Den ensamma mamman med världens bästa son. De slitsamma åren med heltidsjobb och pendling. Om hur var att debutera med en självbiografi som alla ville prata om och om hur surrealistiskt det är att få se sin bok på topplistor och att vid femtio år fyllda plötsligt ha en helt ny karriär. För referenser, kontakta till exempel Borås stadsbibliotek, Bollnäs bibliotek, Värsås bibliotek. Bokning sker via Författarcentrum

onsdag 28 maj 2014

Det är mycket kul på gång.

Men om vi tar en sak i taget så är det fest idag.
För Susanne Boll och för Varg Gyllander (som dessutom fyller 50!) eftersom båda släpper böcker.



Det blir ett jätteparty och for the occasion har jag målat naglarna.

Annars håller jag dem stenkorta så länge jag skriver/redigerar, och helt ärligt ser de ut som fan, men det går inte att bry sig om i den kreativa processen. Det är när jag lämnar bubblan för ett ögonblick, eller som nu ska på fest, som jag lägger märke till det.
Alltså. Fina naglar. Jättefin klänning. Väldigt höga skor.
Det är röd dag i morgon, i alla fall för alla som inte har en deadline på söndag, och jag antar att det blir ett sjuhelvetes party.
Hurra!

Innan klädpåtagningen ska jag redigera.
Jag börjar exakt nu.

Ps, så länge kan ni spana in Martin Melins bilder från New York. Visst längtar man?

Inga kommentarer: