Mina föreläsningar.

Jag berättar om ett författarliv som kanske har sett lite annorlunda ut än många andras. Min vardag i skrivsoffan i förorten. Uppväxten i Fjällbacka. Den ensamma mamman med världens bästa son. De slitsamma åren med heltidsjobb och pendling. Om hur var att debutera med en självbiografi som alla ville prata om och om hur surrealistiskt det är att få se sin bok på topplistor och att vid femtio år fyllda plötsligt ha en helt ny karriär. För referenser, kontakta till exempel Borås stadsbibliotek, Bollnäs bibliotek, Värsås bibliotek. Bokning sker via Författarcentrum

söndag 18 maj 2014

Det där med att politiska partier knackar på min dörr,

bokstavligen, är jag inte särskilt förtjust i.

Idag ringde sossarna på. Två gånger för säkerhets skull.
Klockan elva.
För det första så öppnar jag inte för människor jag inte känner, vid andra signalen blir jag dessutom irriterad, inte minst för att mina sambos sover då.

Så ni andra, vilken partitillhörighet ni än har, sluta genast!
Lägg er info i min brevlåda. Det gjordes nu och därför vet jag vilket parti som ville in i mitt hem.

Låt mig söka upp er om jag vill prata.

Jag ska rösta, jag lovar.

2 kommentarer:

Spader Madame sa...

Nej, jag vill heller inte att någon ska hem till mig och missionera om någonting. Jag lovar också att rösta!

Åsa Hellberg sa...

Precis!