Mina föreläsningar.

Jag berättar om ett författarliv som kanske har sett lite annorlunda ut än många andras. Min vardag i skrivsoffan i förorten. Uppväxten i Fjällbacka. Den ensamma mamman med världens bästa son. De slitsamma åren med heltidsjobb och pendling. Om hur var att debutera med en självbiografi som alla ville prata om och om hur surrealistiskt det är att få se sin bok på topplistor och att vid femtio år fyllda plötsligt ha en helt ny karriär. För referenser, kontakta till exempel Borås stadsbibliotek, Bollnäs bibliotek, Värsås bibliotek. Bokning sker via Författarcentrum

söndag 4 maj 2014

Hemma.

Har fått mat. Alltså som i serverats.
Under tiden vi åt visade sonen en dvd med en amerikansk magiker.
Rysligt duktig.
David Blane.

För många år sedan stod jag på en scen med Labero. På Berns.
Uppkallad från publiken, spotlight i ögat och jag höll i ett rep som han klippte i tusen bitar.Sedan var det förstås inte sönderklippt alls.
"Hur gjorde han?" frågade min kompis, och det gick ju inte att svara på.
Däremot kunde jag berätta att han hade klarblå linser och brunkräm.

I morgon ska jag deklarera, och på tisdag börja skriva igen.
Jag är hemma.
Tjoho!

4 kommentarer:

Simona sa...

Tjoho.
Most welcome home.

Åsa Hellberg sa...

Thank you!!

Ezter sa...

Välkommen hem! Den 11:e syns vi kanske i Halmstad då :)

Åsa Hellberg sa...

Ja, vad roligt Ezter!!