Mina föreläsningar.

Jag berättar om ett författarliv som kanske har sett lite annorlunda ut än många andras. Min vardag i skrivsoffan i förorten. Uppväxten i Fjällbacka. Den ensamma mamman med världens bästa son. De slitsamma åren med heltidsjobb och pendling. Om hur var att debutera med en självbiografi som alla ville prata om och om hur surrealistiskt det är att få se sin bok på topplistor och att vid femtio år fyllda plötsligt ha en helt ny karriär. För referenser, kontakta till exempel Borås stadsbibliotek, Bollnäs bibliotek, Värsås bibliotek. Bokning sker via Författarcentrum

torsdag 22 maj 2014

Saker jag hakar upp mig på.

Den här veckan ...

1. Forskarna.
Har ni också tänkt på hur ofta det ordet används. Jag börjar snart tro att det är en sekt som är ute efter nya medlemmar.
Forskarna säger, forskarna hävdar, vi måste hjälpa forskarna, utan forskarna, forskarna som, forskarna kan.
Vilka är alla dessa förfärligt viktiga människor utan annan titel än just forskare?

2. Hockeytränare.
Har ni också tänkt på att det är omöjligt att förstå vad de säger?
Dels pratar de i presens trots att matchen var för tre veckor sedan, sedan säger de så mycket rappakalja och klyschor att mina öron bågnar och viker sig inåt.
Ikväll ska Sverige spela match. När Per Mårts inför matchen började prata stängde jag av ljudet. Men spelarna förstår säkert. Och Vikegård i studion. Han är ju också en klyschgrabb, gammal tränare som han är.

Kvarstfinal mot Vitryssland.
I reklampausen kommer forskarna.
Har ni också tänkt på att byta kanal?

Nej, idag tittar jag istället på 6:an, 21.00.
Hitch.
En störtmysig romantisk komedi med Will Smith och Kevin James i huvudrollerna.
Se den, är betyget!

2 kommentarer:

Ezter sa...

Jag har vänt ryggen mot hockeyn ;)

Anneli Stålberg sa...

Det är en mycket bra film!