Mina föreläsningar.

Jag berättar om ett författarliv som kanske har sett lite annorlunda ut än många andras. Min vardag i skrivsoffan i förorten. Uppväxten i Fjällbacka. Den ensamma mamman med världens bästa son. De slitsamma åren med heltidsjobb och pendling. Om hur var att debutera med en självbiografi som alla ville prata om och om hur surrealistiskt det är att få se sin bok på topplistor och att vid femtio år fyllda plötsligt ha en helt ny karriär. För referenser, kontakta till exempel Borås stadsbibliotek, Bollnäs bibliotek, Värsås bibliotek. Bokning sker via Författarcentrum

lördag 14 juni 2014

Det är jättebra att mina två sambos

flyttar ut.
Jag kan inte sova när de är ute, i natt vaknade jag varannan timma. I Stockholm stänger klubbarna fem, så det är liksom ingen idé att börja vakna klockan två, men säg det till min kropp.
Nu ligger de i alla fall i sitt rum, och i morgon bitti sticker de iväg en vecka för att fira midsommar med släkten.

Sedan är de hemma några dagar innan de flyttar ut sista veckan i juni och jag tror att jag kommer att känna enbart glädje.
Både för dem och för mig.

Hej, hej, ska jag ropa, kanske vinka lite, och sedan stänga dörren om mig, Misse och tystnaden.

Så idag är trött. Jag kanske sover lite senare. Just nu var det i alla fall omöjligt att somna om. Istället lyssnar jag på radio. Ring så spelar vi. Älskar min nya lilla vita pärla. Här i en annan nyans.
99 kronor på Clas Ohlson. Verkligen som hittat. Radio är fantastiskt!




6 kommentarer:

Ebba Range sa...

Skönt för både dig och dom kan jag tänka mig.
Tänk mina 'ungar' är 42, imorgon resp 39 om en månad. Så jag vet. Båda två återvände dock till 'boet' - inte samtidigt, vid skilsmässa/separation och stannade ett halvår var.
Jag såg någonstans att du inte gör några förändringar hemma innan sonen fått förstahandskontrakt - smart!

Ebba Range sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
Åsa Hellberg sa...

Nej, jag låter att vara så länge. Tror att det är bäst så:)

Singelmamman sa...

Vilken fin radio! Inser att jag också måste ha en, i köket.

Åsa Hellberg sa...

den är perfekt. finns i farsta!

Anonym sa...

Det kändes tomt med väldigt skönt när min flyttade hemifrån.
Sanna