Mina föreläsningar.

Jag berättar om ett författarliv som kanske har sett lite annorlunda ut än många andras. Min vardag i skrivsoffan i förorten. Uppväxten i Fjällbacka. Den ensamma mamman med världens bästa son. De slitsamma åren med heltidsjobb och pendling. Om hur var att debutera med en självbiografi som alla ville prata om och om hur surrealistiskt det är att få se sin bok på topplistor och att vid femtio år fyllda plötsligt ha en helt ny karriär. För referenser, kontakta till exempel Borås stadsbibliotek, Bollnäs bibliotek, Värsås bibliotek. Bokning sker via Författarcentrum

torsdag 12 juni 2014

Vi har mått illa, Misse och jag.

Men nu verkar vi vara piggare igen och jag har slängt skinkan som vi båda har ätit av, och så hoppas vi att det berodde på den.
Alltså har jag inte gjort ett dyft idag, mer än handlat. Jag har sovit och pratat i telefon, det är nog bara det.

Igår fick jag massage på Sturebadet (av världens bästa förlag, Forum - istället för att fira framgångarna med champagne som jag ändå inte dricker) och gick runt i badrock och tofflor.
Åkte hiss klädd så, tillsammans med affärsman i kostym.
Kände mig naken, och tänkte att jag lika gärna kunde stått där helt utan kläder.
Hu.
Naken är verkligen inte min grej.

Men massagen var skön, hård och visste var den tog. En kvinnlig massör. Hade det varit en man hade jag tackat nej, precis som jag gör till manliga läkare om det inte handlar om ett knä.

Och så fick jag tips om hemmaträningsmaskin; en crosstrainer som man går på samtidigt som man viftar på armarna (i alla fall drar man i några spakar så att överkroppen också får arbeta) ska tydligen vara bäst. Å andra sidan är väl en sådan omöjlig att variera? En cykel kan man i alla fall ställa sig upp på.

Vad är er erfarenhet?

Men ni fattar: Jag planerar att som 53-åring vara både snygg och vältränad. Tonade muskler. A firm butt (från vilken romantiska komedi?) som får jeansen att slinka på och sedan sitta som gjutna.
Lycka till, Åsa.
Verkligen.

13 kommentarer:

Anonym sa...

DEt brukar vara olika program på de där maskinerna och så kan man ju trampa baklänges också vik´lket ger andra muskler träning.
Jag brukar vid lägre nivåer släppa handtagen och gå utan och sedan när det blir lite backe/tungt tar jag tag i handtagen ingen.
Hoppas du ska gilla den.
Sanna

Anonym sa...

DEt brukar vara olika program på de där maskinerna och så kan man ju trampa baklänges också vik´lket ger andra muskler träning.
Jag brukar vid lägre nivåer släppa handtagen och gå utan och sedan när det blir lite backe/tungt tar jag tag i handtagen ingen.
Hoppas du ska gilla den.
Sanna

Anonym sa...

Varför blev det två komentarer?
Sanna

Åsa Hellberg sa...

Tack Sanna!!

Det blir bara två ibland:)

Spader Madame sa...

Lycka till. Vad gäller träningsmaskiner är jag helt fel tjej!

Ethel sa...

Jag använder en sådan på gymmet, brukar man allvar så är det en bra grej, man måste ha motstånd på och lika så som någon skrev släppa händerna och röra dem utan stavarna. Lycka till
Ethel

Anonym sa...

Notting Hill! ;)

/Nettan

Åsa Hellberg sa...

Spader; du är bra på annat!

Ethel; tack!

Nettan; tio poäng!:)

Ezter sa...

Det finns jeans som formar rumpan ;)

Simona sa...

Det går säkert bra. Ungefär som när du och jag skulle springa Tjejmilen.

Ha ha ha ha haaaaaaaaaaa.

Åsa Hellberg sa...

Ezter; jag vet, tro mig. INGET klädesplagg kan forma till min.

Simona; jajajajajajajaja. Skratta du.

Annika Estassy sa...

jag hade en manlig massör en gång som ägnade lång tid åt att knåda min rumpa. först den ene skinkan sedan den andra. En bizarr upplevelse.

Åsa Hellberg sa...

Annika; fy vad hemskt!!