Mina föreläsningar.

Jag berättar om ett författarliv som kanske har sett lite annorlunda ut än många andras. Min vardag i skrivsoffan i förorten. Uppväxten i Fjällbacka. Den ensamma mamman med världens bästa son. De slitsamma åren med heltidsjobb och pendling. Om hur var att debutera med en självbiografi som alla ville prata om och om hur surrealistiskt det är att få se sin bok på topplistor och att vid femtio år fyllda plötsligt ha en helt ny karriär. För referenser, kontakta till exempel Borås stadsbibliotek, Bollnäs bibliotek, Värsås bibliotek. Bokning sker via Författarcentrum

måndag 18 augusti 2014

Dagens hiss går till

Peter Jezewski (Boppers, if you remember) som berättar om sitt alkoholmissbruk i dagens Aftonblad. Heja!

Och när vi ändå är inne på det: Ann Söderlund och Sanna Lundell gör tre program på temat medberoende på Tv3 i höst. Strålande initiativ och därför hissas de två också idag. Heja!

Själv har jag huvudvärk och för att råda bot på det gick jag inte upp klockan sex utan somnade om. Några gånger.
Jättenågra gånger.
Men nu dricker jag kaffe och laddar inför dagens två skrivpass.
Hela den här veckan handlar om det och jag känner redan att det kommer att bli hur bra som helst.

Hurra!

Inga kommentarer: