Mina föreläsningar.

Jag berättar om ett författarliv som kanske har sett lite annorlunda ut än många andras. Min vardag i skrivsoffan i förorten. Uppväxten i Fjällbacka. Den ensamma mamman med världens bästa son. De slitsamma åren med heltidsjobb och pendling. Om hur var att debutera med en självbiografi som alla ville prata om och om hur surrealistiskt det är att få se sin bok på topplistor och att vid femtio år fyllda plötsligt ha en helt ny karriär. För referenser, kontakta till exempel Borås stadsbibliotek, Bollnäs bibliotek, Värsås bibliotek. Bokning sker via Författarcentrum

onsdag 20 augusti 2014

Det här är en kärleksförklaring,

inte en recension.
Jag älskar En enda natt.






















Ni som följer mig vet att vi är vänner, riktigt goda vänner, och sådana kan jag inte bli avundsjuk på. Istället gläds jag åt att någon jag känner är så där galet begåvad, annars hade jag lätt kunnat färgas gröööön av den här läsupplevelsen.

För som Simona Ahrnstedt skriver! 
Intrigen är fantastisk:
Maktkamp mellan två familjer, och i varsin ringhörna står David och Natalia.
En av dem är en knösrik uppkoppling (behöver jag säga hur het han är?), den andra en adelskvinna med arv och tradition som ledord (rätt het hon också, faktiskt).

Det är kvickt, roligt, sorgligt, sexigt och oerhört smart. Oerhört smart.
Sa jag intelligent?

Ett extrapar att älska är Åsa (som Simona döpte henne till långt innan vi träffades, en underbar kvickkäftad karaktär som är Natalias bästa vän) och Michel - som är Davids närmaste man.

Jag älskar alla hennes böcker, men den här slår faktiskt allihop.

Hennes romance blir annorlunda i en modern tappning och jag tror att En enda natt kommer att bli höstens megasnackis.

Följ hennes nya blogg på "Books & Dreams"
Klicka här.

Hurra och grattis till din fjärde release, Simona!






7 kommentarer:

Simona sa...

Herregud.
Tack.
Ja, vi är vänner, och därför betyder detta extra mycket.
Jag bölar nu.
Men så bölar jag ju jämt.

Tack finaste Åsa.

Åsa Hellberg sa...

Tack själv!! Puss

Skrivtid sa...

Åh, längtar efter boken. Gjorde en förhandsbeställning på Adlibris igår och nu är det bara att vänta. Försöker skriva för fullt själv denna vecka nu när jag är ledig och barnen är i skolan så det kanske är tur att boken inte kommit än. För då vet jag hur jag prioriterar :)
PS. Jag blev också blank i ögonen genom att läsa era kommentarer. Sååå blödig nu för tiden.

Eva sa...

Eftersom det finns en hel del avundsjuka och annat negativt i branschen blir jag extra glad när jag läser om till exempel dig och Simona som peppar och hyllar varandra.
Ni är fina förebilder!

Åsa Hellberg sa...

Skrivtid; den går inte att lägga ned när du har börjat, haha:)

Eva; tack, vad roligt att höra.

Shamrock sa...

ska kolla den

Åsa Hellberg sa...

Shamrock; du kommer inte att ångra dig!