Fastställt höstprogram

ÅSAS HÖSTPLANER.

SEPTEMBER:

(12 september, Eskilstuna stadsbibliotek)
(19 september Books & Dreams, Stockholm)
(21 september, Biblioteket Farsta)

(Mässdagarna i Göteborg:

Torsdag 28 september, Books & Dreams, Stora teatern.
Fredag 29 september, Bokmässan:
08.00 Frukost med bloggare.
11.00-12.00 minglar i Bonniers monter.
14.30 - 14.50 Bonniers monter, stora scenen, samtal med Teresa Knochenhauer, signering.
Månpockets monter, 16.30-17.00

30 september, Bokmässan
10.00 Bonniers lilla scen, samtal med Ebba Östberg, signering.
12-13.00 Minglar Bonniers monter.)

OKTOBER:

(3 oktober, Vimmerby, bokhandeln)
(4 oktober, Västervik, bokhandeln)
(5 oktober, Forsbacka Bibliotek, Gävle)

(10 oktober, Höganäs, bokhandeln)
(11 oktober, Båstad, bokhandeln)
(12 oktober, Ystad, bokhandeln)

21 oktober, Sala stadsbibliotek 11.00

26 oktober Fjällbacka Stora hotellet
27 oktober Hedemyrs, Tanumshede. 16.00-18.00
28 oktober, Bok & Blad, Torp, Uddevalla. 13.00-15.00

NOVEMBER:
14 november. Bokens afton Ludvika.
16 november, ABF Gästrikland. Ockelbo, bibliotek.
23 november, Vuxenskolan, Stockholm. Samtal med Annika Estassy

JANUARI 2018
29:e Hylte folkbibliotek Hyltebruk


torsdag 21 augusti 2014

Jag har inga läxbarn längre,

men tyckte att det var påfrestande att vara en pushig mamma som tjatade, alltså gjorde jag inte det utan Jonathan fick klara sig själv rätt mycket.

Min kompis Pernilla är mitt i det på alla sätt.
Dels har hon läxåldersbarn, hon är också själv lärare, och på toppen av det så har hon precis släppt sin andra bok (den första heter Alltid du, och var en roman) "Läxfritt"där hon argumenterar för en läxfri skola.

Idag var hon med på nyhetsmorgon.
Hurra.

Och jag håller förstås med henne.
Tänk vad barn skulle vara glada om de fick gå hem från skolan och lämna den där.
Jag tror att det också skulle vara roligare att gå dit dagen efter.


Läs mer på hennes blogg.