Fastställt höstprogram

ÅSAS HÖSTPLANER.

SEPTEMBER:

(12 september, Eskilstuna stadsbibliotek)
(19 september Books & Dreams, Stockholm)
(21 september, Biblioteket Farsta)

(Mässdagarna i Göteborg:

Torsdag 28 september, Books & Dreams, Stora teatern.
Fredag 29 september, Bokmässan:
08.00 Frukost med bloggare.
11.00-12.00 minglar i Bonniers monter.
14.30 - 14.50 Bonniers monter, stora scenen, samtal med Teresa Knochenhauer, signering.
Månpockets monter, 16.30-17.00

30 september, Bokmässan
10.00 Bonniers lilla scen, samtal med Ebba Östberg, signering.
12-13.00 Minglar Bonniers monter.)

OKTOBER:

(3 oktober, Vimmerby, bokhandeln)
(4 oktober, Västervik, bokhandeln)
(5 oktober, Forsbacka Bibliotek, Gävle)

(10 oktober, Höganäs, bokhandeln)
(11 oktober, Båstad, bokhandeln)
(12 oktober, Ystad, bokhandeln)

21 oktober, Sala stadsbibliotek 11.00

26 oktober Fjällbacka Stora hotellet
27 oktober Hedemyrs, Tanumshede. 16.00-18.00
28 oktober, Bok & Blad, Torp, Uddevalla. 13.00-15.00

NOVEMBER:
14 november. Bokens afton Ludvika.
16 november, ABF Gästrikland. Ockelbo, bibliotek.
23 november, Vuxenskolan, Stockholm. Samtal med Annika Estassy

JANUARI 2018
29:e Hylte folkbibliotek Hyltebruk


fredag 1 augusti 2014

Jag sitter på

gågatan i Borgholm och signerar glada böcker, medan bomber fälls över barn i Gaza.
På gatorna skuttar små glada lintottar bland kvinnorna som tigger utanför systembolaget.
Här står Pelle, Pelle och Pelle stolta på sina 40-fotare, medan kvinnan i Syrien har mist båda sina ben.
Min katt har barnvakt i 24 timmar medan, Yamn fyra år, förlorade hela sin familj i en israelisk attack.

Jag vet inte, men det känns som den största vinstlotten jag någonsin dragit är att födas som svensk.
Till skillnad mot SD tycker jag nämligen inte att det är en form av bedrift.

Nu ska jag fortsätta signera böcker.
Tjoho.

2 kommentarer:

Simona sa...

Kontrasterna är nästan obegripliga. Och outhärdliga.

Åsa Hellberg sa...

Ja