Mina föreläsningar.

Jag berättar om ett författarliv som kanske har sett lite annorlunda ut än många andras. Min vardag i skrivsoffan i förorten. Uppväxten i Fjällbacka. Den ensamma mamman med världens bästa son. De slitsamma åren med heltidsjobb och pendling. Om hur var att debutera med en självbiografi som alla ville prata om och om hur surrealistiskt det är att få se sin bok på topplistor och att vid femtio år fyllda plötsligt ha en helt ny karriär. För referenser, kontakta till exempel Borås stadsbibliotek, Bollnäs bibliotek, Värsås bibliotek. Bokning sker via Författarcentrum

torsdag 18 september 2014

Jag har just fått besked om

att mina böcker lånades ut på bibliotek 46 613 gånger förra året, Sonjas sista vilja bara aningens oftare än Sonjas hemlighet.
Det är fantastiska siffror och tusen tusen tack till alla läsare, oavsett hur ni nu får tillgång till böckerna, jag är faktiskt helt tagen.

Med det sagt, begraver jag mig i manus nummer sex.

10 kommentarer:

Snäckskalsdalen. sa...

Det var roliga siffror och det var bara förra året, tänk det här året sen.....waouw

Åsa Hellberg sa...

Ja, men jag tror att det året blir svårt att toppa. Det ska bli spännande att se:)

Sandra sa...

Men shit. Jag som var imponerad av mina 2861 utlåningar...

Åsa Hellberg sa...

Sandra; ja, det är helt galet!

CharlotteC sa...

Wow, vad kul! Grattis!

Åsa Hellberg sa...

Tusen tack, Charlotte!

Cicci H sa...

Och jag är en av dem som har lånat båda :-). (F´låt att jag inte köpt dem...)

Åsa Hellberg sa...

Cissi; jag är så glad för varje läsare! Tusen tack!

Ps, glöm inte att låna En liten värld, också:)

Anna Hansson sa...

Oj, vad många! Jag som tyckte att jag hade många som hade typ 10 000! :)

Åsa Hellberg sa...

10 000 är också jättemycket!
Jag tror att jag hade 8 000 förra året.