Mina föreläsningar.

Jag berättar om ett författarliv som kanske har sett lite annorlunda ut än många andras. Min vardag i skrivsoffan i förorten. Uppväxten i Fjällbacka. Den ensamma mamman med världens bästa son. De slitsamma åren med heltidsjobb och pendling. Om hur var att debutera med en självbiografi som alla ville prata om och om hur surrealistiskt det är att få se sin bok på topplistor och att vid femtio år fyllda plötsligt ha en helt ny karriär. För referenser, kontakta till exempel Borås stadsbibliotek, Bollnäs bibliotek, Värsås bibliotek. Bokning sker via Författarcentrum

torsdag 25 september 2014

Jag laddar för i morgon,

på dagen fem år efter att jag debuterade med Casanovas Kvinna.

En vecka innan mässan hade jag fått besked som kullkastade hela mitt liv (igen) och hur jag reste mig inför mässan och mina framträdanden där vet jag inte. Men till sist kanske man inte orkar deppa längre över vad andra ställer till med.

Tänk om man visste vad fem år till skulle kunna ge.
Inte hade väl jag en aning om att jag idag skulle ha fyra utgivna böcker. En femte som är klar och en sjätte under produktion.
Att jag skulle få åka till bokmässan och få göra ett seminarium som handlade om kärlek, inte sorg.

Ikväll ska jag måla naglarna knallröda.
I morgon går kärlekståget till Göteborg.
Hurra!





12 kommentarer:

Ezter sa...

Härligt Åsa! Ha en underbar helg på Bokmässan!

Åsa Hellberg sa...

Sandra; right back!

Ezter; tacktack!

Simona sa...

The Löööööv-train!

Åsa Hellberg sa...

Simona; hurra!

Unknown sa...

Ha en kul i helg i Göteborg!

Åsa Hellberg sa...

Tack Margaretha!

Snäckskalsdalen. sa...

Yeah, right och sen rakt upp på toppen och unna dig nåt riktigt gott!
Lycka till!

Åsa Hellberg sa...

Haha, tack Snäckan!

Anonym sa...

Härligt att livet kan vända så - eller hur?
Lycka till på mässan!
Sanna

Åsa Hellberg sa...

Tusen tack, Sanna!!

Angelica sa...

Vilken härlig, varm och inspirerande blogg! Har inte läst dina böcker utan trillade in på din blogg via en annan blogg jag följer, men ditt skarpa, ärliga språk i bloggen är så charmigt att jag blir sugen på att dyka ned näsan i dem!

Åsa Hellberg sa...

Angelica; varmt välkommen!