Mina föreläsningar.

Jag berättar om ett författarliv som kanske har sett lite annorlunda ut än många andras. Min vardag i skrivsoffan i förorten. Uppväxten i Fjällbacka. Den ensamma mamman med världens bästa son. De slitsamma åren med heltidsjobb och pendling. Om hur var att debutera med en självbiografi som alla ville prata om och om hur surrealistiskt det är att få se sin bok på topplistor och att vid femtio år fyllda plötsligt ha en helt ny karriär. För referenser, kontakta till exempel Borås stadsbibliotek, Bollnäs bibliotek, Värsås bibliotek. Bokning sker via Författarcentrum

söndag 7 september 2014

Jag tror att vi som

ger pengar till hjälporganisation, är samma personer som tycker att det är självklart att vi ska ta emot flyktingar.
SD:s argument är att det är bäst med hjälp på plats, men jag tror att de som röstar på det partiet inte är särskilt generösa när det gäller den hjälpen heller.

Annars är det idag busenkelt att hjälpa. De flesta organisationer har sms-nummer, där man också kan bli månadsgivare.
Visst är det jättesmart?
En hundring läggs på mobilfakturan, och så är det klart.

Ibland får man en fråga om man kan undvara en extrapeng, och då kan man fixa det med att svara på sms:et. Om man har råd, såklart.
Det har verkligen inte jag alltid haft.
Det är bara ett år sedan jag tvingades att sälja min lägenhet för att ha råd att överleva.

Därför är jag tacksam när jag kan ge varje månad.
Det är en ynnest.