Mina föreläsningar.

Jag berättar om ett författarliv som kanske har sett lite annorlunda ut än många andras. Min vardag i skrivsoffan i förorten. Uppväxten i Fjällbacka. Den ensamma mamman med världens bästa son. De slitsamma åren med heltidsjobb och pendling. Om hur var att debutera med en självbiografi som alla ville prata om och om hur surrealistiskt det är att få se sin bok på topplistor och att vid femtio år fyllda plötsligt ha en helt ny karriär. För referenser, kontakta till exempel Borås stadsbibliotek, Bollnäs bibliotek, Värsås bibliotek. Bokning sker via Författarcentrum

torsdag 18 september 2014

Kvart över fem.

Vet inte varför jag inte kunde sova längre, men jag var väl klar helt enkelt.

Den här veckan är lite oorganiserad. Jag pysslar med diverse känns det som. Lite nytt manus. Lite flugjakt. Lite bokutskick. Lite dammning. Lite läs. Lite surf. Lite teve.
Lite som till sist blir hela dagar.

Idag ska jag först skriva och sedan fixa lite med kläder.
Har jag berättat att jag är klädgalen?
Det kan tyckas lite märkligt eftersom jag mer än något annat kliver runt i en rosa fleecemorgonrock, men det hör inte hit. Kläder och alla attiraljer som krävs till detta (läs skor, smycken, väskor) är min hobby, min konst, mitt pyssel och har så varit i alla tider (oftast har jag inte haft råd att ägna mig åt inköp, men att beundra kostar ingenting.)

Om man då tänker på att jag ska till bokmässan nästa helg; att jag där har fyra officiella framträdanden, två stora middagar och utöver det lite hotellhäng, så fattar ni att det krävs en plan för hur tant Hellberg ska se ut.
Svart, rött och leopard ser just nu ut som vinnare, men jag vet mer när allt hänger på garderobsdörren med skor under och väskor på axeln.

(God, I am patetisk. Barn svälter, det är krig i världen, och jag ägnar mig åt handväskor. Dessutom bloggar jag om det. Förlåt.)


1 kommentar:

Spader Madame sa...

Du är klart förlåten! Också viktigt ju.