Mina föreläsningar.

Jag berättar om ett författarliv som kanske har sett lite annorlunda ut än många andras. Min vardag i skrivsoffan i förorten. Uppväxten i Fjällbacka. Den ensamma mamman med världens bästa son. De slitsamma åren med heltidsjobb och pendling. Om hur var att debutera med en självbiografi som alla ville prata om och om hur surrealistiskt det är att få se sin bok på topplistor och att vid femtio år fyllda plötsligt ha en helt ny karriär. För referenser, kontakta till exempel Borås stadsbibliotek, Bollnäs bibliotek, Värsås bibliotek. Bokning sker via Författarcentrum

tisdag 30 september 2014

Lite hängig.

Tjock i halsen, lite hes. Lätt huvudvärk. Lite ont när jag rör ögonen.
Just det där som jag har emellanåt men som oftast inte blir något av.
Det vore väldigt bra om det inte blir det nu heller.

I morgon har jag marknadsmöte, på torsdag manusmöte (Sara), på fredag åker vi hem till västkusten till den lilla huset vi ska hyra av brorsan.
Som ni förstår så har jag inte tid att bli sjuk.

Just nu Johan Kinde hos Malou.
Han var min bordskavaljer på förlagsmiddagen i lördags. Vi tyckte inte lika om någonting, vilket inte gjorde ett dugg. Tvärtom var det givande, och jag ska förstås läsa hans nya självbiografi Passera denna natt.


1 kommentar:

Ezter sa...

Se till att hålla dig frisk! Några dagar i stugan kan du bara inte missa!