Mina föreläsningar.

Jag berättar om ett författarliv som kanske har sett lite annorlunda ut än många andras. Min vardag i skrivsoffan i förorten. Uppväxten i Fjällbacka. Den ensamma mamman med världens bästa son. De slitsamma åren med heltidsjobb och pendling. Om hur var att debutera med en självbiografi som alla ville prata om och om hur surrealistiskt det är att få se sin bok på topplistor och att vid femtio år fyllda plötsligt ha en helt ny karriär. För referenser, kontakta till exempel Borås stadsbibliotek, Bollnäs bibliotek, Värsås bibliotek. Bokning sker via Författarcentrum

onsdag 24 september 2014

Medberoende.

Jag tittade just på min föreläsning om det, på bokmässan 2009. Finns på youtube. Sök på Casanovas kvinna om du vill titta.
Exakt fem år sedan.

Det känns längre.
Inte så att jag har glömt, det kommer jag aldrig att göra, men det är inget som påverkar min vardag längre.
Medberoende håller jag stången genom att sätta gränser, fråga mig själv vad jag tycker, göra bra saker för mig själv (och andra), vara rädd om mig och för varje liten sak jag gör för mig själv så stärks jag i mitt jag.
Sedan skadar det ju inte att leva med en man som faktiskt inte utmanar den sidan av mig.

Jag ska träffa honom idag och jag längtar!

3 kommentarer:

Ezter sa...

Efter att ha läst Casanovas kvinna (ett bra tag sen nu) är jag så glad att du har din Nisse :) Det är du väl värd!

Åsa Hellberg sa...

Nisse är bäst! :)
Tack Ezter, jag visade honom din kommentar!

Ezter sa...

Det gjorde du rätt i :) Njut av varandra!