Mina föreläsningar.

Jag berättar om ett författarliv som kanske har sett lite annorlunda ut än många andras. Min vardag i skrivsoffan i förorten. Uppväxten i Fjällbacka. Den ensamma mamman med världens bästa son. De slitsamma åren med heltidsjobb och pendling. Om hur var att debutera med en självbiografi som alla ville prata om och om hur surrealistiskt det är att få se sin bok på topplistor och att vid femtio år fyllda plötsligt ha en helt ny karriär. För referenser, kontakta till exempel Borås stadsbibliotek, Bollnäs bibliotek, Värsås bibliotek. Bokning sker via Författarcentrum

torsdag 9 oktober 2014

Fortfarande inget Com Hem. Dag nio.

Nu tycker de att jag ska vara helt utan tv och bredband så att det blir lättare att hitta kontakt med tivoboxen.
Hade de kunnat säga att jag ska ha mitt ordinarie bredband (Telia) avstängt under en viss tid hade jag kunnat gå med på det, men det är inte så de säger att jag ska göra.

Har jag sagt att jag har fått en faktura på över tusen kronor?

Strax tvättstuga, senare manus.
Det är en fin dag i förorten.
Jag har världens bästa liv, jag hoppas att det framgår trots bredbandsgnället just nu.

Puss!

4 kommentarer:

Ezter sa...

Snart kan de ju ta sitt skit och dra nånstans!

Åsa Hellberg sa...

Ezter: PRECIS!

sandra sa...

men har du inget annat alternativ? det känns ju som om comhem inte blir annat än combort, någonsin.

Åsa Hellberg sa...

Jo, jag har Telia, men som det tv-freak jag är vill jag ha comhems kanaler. Saknar dem som tusan ...
Men du har rätt, kan de inte fixa den här veckan så blir det Telia och jag i all evighet, amen.