Mina föreläsningar.

Jag berättar om ett författarliv som kanske har sett lite annorlunda ut än många andras. Min vardag i skrivsoffan i förorten. Uppväxten i Fjällbacka. Den ensamma mamman med världens bästa son. De slitsamma åren med heltidsjobb och pendling. Om hur var att debutera med en självbiografi som alla ville prata om och om hur surrealistiskt det är att få se sin bok på topplistor och att vid femtio år fyllda plötsligt ha en helt ny karriär. För referenser, kontakta till exempel Borås stadsbibliotek, Bollnäs bibliotek, Värsås bibliotek. Bokning sker via Författarcentrum

fredag 17 oktober 2014

Hurra, jag har fått tillbaka Toscana tur och retur,

och har nu två veckor på mig att korrigera det som min förläggare har påpekat efter den stora, helt galna, omarbetningen jag gjorde under sommaren.
Eftersom jag är en skrytig typ vill jag förstås berätta vad hon sa i sitt mail.
Till exempel:
Värmen, bubblet, skrattet, kärleken sitter.
Härliga karaktärer som är så mänskliga.

Få som skildrar män så fint som du gör.

Jag smackar förtjust och tar mig an det hon påpekar i manuset.
Förmodligen är inte det samma smekningar på hennes anteckningar där, men det blir toppen när det blir klart även om jag kan tjura ett kort ögonblick när hon tycker att jag ska ta bort eller förändra något som jag tycker är glimrande. 
Hon har oftast rätt. Mest hela tiden om jag ska vara helt ärlig.     

Igår efter lunch gav min rygg upp. Från svanken och uppåt.
Jag har känt att något har varit på gång, en trötthetskänsla, och igår hade jag bestämt mig för att köpa nya gåskor. Gympavariant.
Men det hann jag inte innan ryggen brakade.
Anyway. Piller direkt. Vilade och vankade om vartannat. Hämtade Nisse, och ont som tusan. 
Låg ned och tittade på teve, vilket gick bra.

I morse vaknade jag och kände ingenting.
Men nu gör det lite ont igen, alltså har jag tagit nytt piller.
Inte sämre idag, och det är jag tacksam för, men ska inte sitta för länge. Bättre med en promenad har jag läst mig till.

I helgen ska Nisses dotter vara hos mig när han ska på kurs.
Supermysigt.
I morgon ska vi på Flashdance på Chinateatern.
Det vore bra om min rygg är i storform igen då.




4 kommentarer:

Iza sa...

Åh, Flashdance! Dör lite av avundsjuka.
Hoppas verkligen ryggen är i storform då!

Åsa Hellberg sa...

Ja, för man vill ju dansa lite i stolen, tänker jag!

Ezter sa...

Hoppas ryggen blivit bättre till dess! Då får ni ha en mysig tjejhelg :)

Unknown sa...

Krya på dig! Svårt att slappna av och njuta av livet med smärta i kroppen. Ett tips är att träffa en kiropraktor annars. Ha en bra helg!