Mina föreläsningar.

Jag berättar om ett författarliv som kanske har sett lite annorlunda ut än många andras. Min vardag i skrivsoffan i förorten. Uppväxten i Fjällbacka. Den ensamma mamman med världens bästa son. De slitsamma åren med heltidsjobb och pendling. Om hur var att debutera med en självbiografi som alla ville prata om och om hur surrealistiskt det är att få se sin bok på topplistor och att vid femtio år fyllda plötsligt ha en helt ny karriär. För referenser, kontakta till exempel Borås stadsbibliotek, Bollnäs bibliotek, Värsås bibliotek. Bokning sker via Författarcentrum

onsdag 1 oktober 2014

Jag gillar att sälja.

Jättemycket. Tycker att det är galet kul i rätt sammanhang.
När jag jobbade som flygvärdinna kunde jag utan problem sälja julklappar mitt i sommaren.
Målet var alltid att komma tillbaka med en tömd specialprisvagn när man hade gått genom kabinen.

Tänk att få ett par dagar bland alla kvinnor som besöker Ullared.
(jag tror att alla kvinnor som besöker Ullared är Åsaläsare. På riktigt!)
Fattar ni vad roligt vi skulle ha medan de köpte böcker av mig.
Jäklar, i min låda.

Boris.
Får jag komma och signera böcker i två dagar?





12 kommentarer:

Simona sa...

They would never know what hit them.

:)

Anonym sa...

Kom dit och ta med dig simona ;) så äger vi "mecka" som vi kallar det hemma. /ahnna

Åsa Hellberg sa...

Simona; haha

Ahnna; Ja, vilken bra idé!

Simona sa...

Jag kan följa med och äta godis och se på när mästaren Åsa jobbar. Du är en grym säljare!

Åsa Hellberg sa...

Ja, gör det! Elle så kan du shoppa. Det är så stort att du kan roa dig de två dagarna jag säljer!

Simona sa...

Ha ha ha! Vi har en plan.

Åsa Hellberg sa...

!!!!

Ezter sa...

Det tror jag skulle bli en kanongrej! Läste just idag att Boris mår ganska bra just nu.
Kontakta honom via hemsidan! Om han inte är där, läser ju nån annan det. Tala om i god tid om/när det blir.
Min kompis har varit sambo med hans bror, tyvärr tror jag inte de har någon direkt kontakt nu, så jag kan inte hjälpa dig med det!

Snäckskalsdalen. sa...

Det låter som en riktigt bra idé!
Men jag kommer nog inte.....Gekås är överkurs för mig! Men jag läser dig ändå!
Kram

Iza sa...

Jag älskar Gekås. På riktigt.
Jag tror inte man ska stå vid utgången för då skyndar folk bara förbi, men ett signeringsbord på bokavdelningen hade nog funkat! Säg till om du kommer dit! :)

Åsa Hellberg sa...

Ezter tack!
Snäckan; haha, bra.
Iza; det ska jag göra:)

Cicci H sa...

ÅH! Säg till. Jag vill vara där då! :-)