Mina föreläsningar.

Jag berättar om ett författarliv som kanske har sett lite annorlunda ut än många andras. Min vardag i skrivsoffan i förorten. Uppväxten i Fjällbacka. Den ensamma mamman med världens bästa son. De slitsamma åren med heltidsjobb och pendling. Om hur var att debutera med en självbiografi som alla ville prata om och om hur surrealistiskt det är att få se sin bok på topplistor och att vid femtio år fyllda plötsligt ha en helt ny karriär. För referenser, kontakta till exempel Borås stadsbibliotek, Bollnäs bibliotek, Värsås bibliotek. Bokning sker via Författarcentrum

tisdag 28 oktober 2014

På måndag förmiddag åker jag till London.

Hem igen på onsdag kväll.
Av flera skäl, men mest för att jag förtjänar det så otroligt mycket efter att ha jobbat om Toscana tur och retur till perfektion.
Vet ni hur mycket jag har suttit med google maps, och försökt förstå hur städerna mina karaktärer rör sig i, ser ut i verkligheten.
Alltså är det här en researchresa.
Igen.
Jag samlar på mig och använder allt. I alla fall till sist, även om det inte kommer i nästa bok, eller ens den därefter.

Jag skriver mina anteckning för hand. Och min synopsis, som jag skriver ned efter varje kapitel (eftersom jag aldrig vet vad jag ska skriva på förhand).
Jag har Paperblanks (de här fina anteckningsböckernas varumärke) för alla mina böcker, till och med Casanovas kvinna. De kostar ungefär 250 kronor styck. Jag hade kunnat betala mycket mer, de här kan jag spara i all evighet.

I den här finns allt om Toscana tur och retur:


























Och till mina tre kommande manus:
Utgivning 2016 (bok sex, som är påbörjad):






























Utgivning 2017 (bok sju som jag nog har karaktärerna till):




























Utgivning 2018 (bok åtta, kan ha ett frö till den också):



























Här har ni dem. Mina fyra kommande böcker.

2020 kommer min tionde bok om jag får det som jag vill och livet traskar på snällt några år framöver.
Då är jag 58 och förtjänt av ett sabbatsår.
Tjohej!

3 kommentarer:

Iza sa...

Åh, vilka fina anteckningsböcker!

Ezter sa...

Så fina böcker!

Åsa Hellberg sa...

Jättefina! jag är så glad att jag hittade dem, för alla andra slarvar jag bort.