Mina föreläsningar.

Jag berättar om ett författarliv som kanske har sett lite annorlunda ut än många andras. Min vardag i skrivsoffan i förorten. Uppväxten i Fjällbacka. Den ensamma mamman med världens bästa son. De slitsamma åren med heltidsjobb och pendling. Om hur var att debutera med en självbiografi som alla ville prata om och om hur surrealistiskt det är att få se sin bok på topplistor och att vid femtio år fyllda plötsligt ha en helt ny karriär. För referenser, kontakta till exempel Borås stadsbibliotek, Bollnäs bibliotek, Värsås bibliotek. Bokning sker via Författarcentrum

onsdag 22 oktober 2014

Tips från coachen.

Om jag inte kommer igång, utan gör allt annat, tar jag till "knepet" en snabb dusch.
Sedan insmörj, lätt parfym och mjukiskläder istället för morgonrock.
Börjar liksom om.
Funkar alltid.
Nu kör jag ett par timmar.

Uppdatering.
Jag fick ta bort bilden.
Det såg ut som om jag hade bruna fläckar på tänderna, och där går väl min gräns för vad jag vill ska leva kvar på nätet.
ALLT dyker upp igen.
Jag minns att Julia Roberts sa det i Notting Hill, och utan övrig jämförelse så kan jag säga att det stämmer.
Mina värsta, värsta bilder togs för ett par år sedan (av en tidning, säger inte vilken) och tror ni inte att de sedan dök upp i Italien, där det nu finns läsare som tror att det är så jag ser ut. 
Det gör jag inte!

Nu har jag svarat på mail från Månpocket, där En liten värld kommer ut i mitten av december, och 
NU kör jag igång redigeringen.
Tjoho.