Fastställt höstprogram

ÅSAS HÖSTPLANER.

SEPTEMBER:

(12 september, Eskilstuna stadsbibliotek)
(19 september Books & Dreams, Stockholm)
(21 september, Biblioteket Farsta)

(Mässdagarna i Göteborg:

Torsdag 28 september, Books & Dreams, Stora teatern.
Fredag 29 september, Bokmässan:
08.00 Frukost med bloggare.
11.00-12.00 minglar i Bonniers monter.
14.30 - 14.50 Bonniers monter, stora scenen, samtal med Teresa Knochenhauer, signering.
Månpockets monter, 16.30-17.00

30 september, Bokmässan
10.00 Bonniers lilla scen, samtal med Ebba Östberg, signering.
12-13.00 Minglar Bonniers monter.)

OKTOBER:

(3 oktober, Vimmerby, bokhandeln)
(4 oktober, Västervik, bokhandeln)
(5 oktober, Forsbacka Bibliotek, Gävle)

(10 oktober, Höganäs, bokhandeln)
(11 oktober, Båstad, bokhandeln)
(12 oktober, Ystad, bokhandeln)

(21 oktober, Sala stadsbibliotek 11.00)

(26 oktober Fjällbacka Stora hotellet)
(27 oktober Hedemyrs, Tanumshede. 16.00-18.00)
(28 oktober, Bok & Blad, Torp, Uddevalla. 11.00-13.00)

NOVEMBER:
(14 november. Bokens afton Ludvika.)
(16 november, ABF Gästrikland. Ockelbo, bibliotek.)

(23 november, Vuxenskolan, Stockholm. Samtal med Annika Estassy)

DECEMBER
9 dec 12-13 Signering Huddinge Akademibokhandeln
15 dec 15-16 Signering Mall of Scandinavia Akademibokhandeln
22 dec 13-15, Signering Farsta centrum, Akademibokhandeln

2018

Januari 29:e Hylte folkbibliotek Hyltebruk
Mars 25:e Gislaveds bibliotek


söndag 23 november 2014

Åsas musikblogg presenterar ...

Carola.

Vad bra hon var igår.
Och sårbar (det där som gör att vi tycker så mycket om, ni vet.)
48 år. En mogen kvinna som är snyggare än någonsin.








































Jag är så glad att jag skriver om kvinnor i den åldern. Och precis som Carola, finns det många som har varit ensamma i många, många år efter en skilsmässa.
Jag skriver oftast om dem, av så oerhört många skäl.
Mest kanske för att jag känner igen mig i både rädslan, övergivenheten och i att man blir rätt bekväm efter många år som ensam.

Själv har jag inte bott tillsammans med någon sedan 1986, inte ens när jag fick barn.

Så kan det också vara, och jag gillar att skriva om oss, även om det finns de som säger "så omogen är man inte i den åldern."
Eh.
Jo, det det är jag man.
Också.
Andra gånger är man så mogen att sonen, 20 å, himlar romcomaktigt med ögonen.

Carola.
Du är grym!

Nu ska jag skriva bok.
Hej så länge.

Inga kommentarer: