Mina föreläsningar.

Jag berättar om ett författarliv som kanske har sett lite annorlunda ut än många andras. Min vardag i skrivsoffan i förorten. Uppväxten i Fjällbacka. Den ensamma mamman med världens bästa son. De slitsamma åren med heltidsjobb och pendling. Om hur var att debutera med en självbiografi som alla ville prata om och om hur surrealistiskt det är att få se sin bok på topplistor och att vid femtio år fyllda plötsligt ha en helt ny karriär. För referenser, kontakta till exempel Borås stadsbibliotek, Bollnäs bibliotek, Värsås bibliotek. Bokning sker via Författarcentrum

torsdag 27 november 2014

Då var det rast.

Under den tiden ska jag skjutsa Jonathan, handla och sedan krypa in i julkojan igen.

Jag har köpt en gran, en liten i plast.
Den stora fick Nisse förra året, den fick inte plats här där varje centimeter är använd.

Med den lilla tänker jag nytt; att den nog kanske kan sitta på väggen.
Jag har inte riktigt tänkt klart, men har en idé om hur det skulle kunna gå till.

Hade jag inte blivit författare kunde jag startat en liten firma som ägnade sig åt finurligheter.
Som ensamstående mamma var det rent nödvändigt att vara uppfinningsrik när jag varken hade pengar eller hjälp, och det har jag nytta av nu.
Dessutom är det kul.

Jag återkommer när den sitter som jag har tänkt.

Inga kommentarer: