Mina föreläsningar.

Jag berättar om ett författarliv som kanske har sett lite annorlunda ut än många andras. Min vardag i skrivsoffan i förorten. Uppväxten i Fjällbacka. Den ensamma mamman med världens bästa son. De slitsamma åren med heltidsjobb och pendling. Om hur var att debutera med en självbiografi som alla ville prata om och om hur surrealistiskt det är att få se sin bok på topplistor och att vid femtio år fyllda plötsligt ha en helt ny karriär. För referenser, kontakta till exempel Borås stadsbibliotek, Bollnäs bibliotek, Värsås bibliotek. Bokning sker via Författarcentrum

torsdag 20 november 2014

Hellberg junior

är på väg hem en vecka. Han ska opereras (helt ofarligt) i morgon, men behöver sövas och då känner han att han gärna vill vara här efteråt. Sövning gör honom dålig, men förhoppningsvis ska de kunna ge honom andra värklindring (som jag tror är det som gör en dålig. Det är en Hellbergsk åkomma. Båda mamma och jag reagerar på det.)
Och sedan behöver han skjuts lite hit och dit kommande vecka, och jag mammar så gärna så.
I en vecka, alltså.

I alla fall.
Han ska in i det som idag är ett gästrum, men som tidigare var hans.
Ett rum som Misse gillar. Så väldigt mycket att han ligger i den sängen ofta.
Nu har ju sonen meddelat att han är lite allergisk mot vår pälsplutt, alltså städar jag nu bort så mycket jag kan.
Allergenerna sitter inte i pälsen, har jag läst, utan är luftburna och omöjliga att slippa, men ändå.
Rent känns ändå ännu viktigare nu.

Själv undrar jag om jag också känner av Misse.
I många år har jag klagat på att mina ögon har känts torra.
Tänk om det är katten? Det har aldrig ens slagit mig.
Igår och idag har ögonen varit skitjobbiga, så nu har jag tagit en av allergitabletterna jag har här till Jonathan och Linnea.
Vi får väl se om den hjälper.

Annars då?
Jo tack, jag älskar manus sex.
Tjohooo.
I slutet av vecka 49 får jag tillbaka Toscana tur och retur.
Den älskar jag också. Min bebis som blev så bra!!
Då är det slutredigering, sedan korr och vips iväg på tryck i slutet av januari.

Ungefär så, torsdagen den 20:e november.

1 kommentar:

Agneta sa...

Jösses vad du är produktiv i ditt skrivande! Hoppas jag blir det också en vacker dag.