Fastställt höstprogram

ÅSAS HÖSTPLANER.

SEPTEMBER:

(12 september, Eskilstuna stadsbibliotek)
(19 september Books & Dreams, Stockholm)
(21 september, Biblioteket Farsta)

(Mässdagarna i Göteborg:

Torsdag 28 september, Books & Dreams, Stora teatern.
Fredag 29 september, Bokmässan:
08.00 Frukost med bloggare.
11.00-12.00 minglar i Bonniers monter.
14.30 - 14.50 Bonniers monter, stora scenen, samtal med Teresa Knochenhauer, signering.
Månpockets monter, 16.30-17.00

30 september, Bokmässan
10.00 Bonniers lilla scen, samtal med Ebba Östberg, signering.
12-13.00 Minglar Bonniers monter.)

OKTOBER:

(3 oktober, Vimmerby, bokhandeln)
(4 oktober, Västervik, bokhandeln)
(5 oktober, Forsbacka Bibliotek, Gävle)

(10 oktober, Höganäs, bokhandeln)
(11 oktober, Båstad, bokhandeln)
(12 oktober, Ystad, bokhandeln)

(21 oktober, Sala stadsbibliotek 11.00)

26 oktober Fjällbacka Stora hotellet
27 oktober Hedemyrs, Tanumshede. 16.00-18.00
28 oktober, Bok & Blad, Torp, Uddevalla. 11.00-13.00

NOVEMBER:
14 november. Bokens afton Ludvika.
16 november, ABF Gästrikland. Ockelbo, bibliotek.
23 november, Vuxenskolan, Stockholm. Samtal med Annika Estassy

JANUARI 2018
29:e Hylte folkbibliotek Hyltebruk


torsdag 27 november 2014

I morgon ska jag äta lunch med gamla arbetskamrater

i Upplands-Väsby.
Och så ska jag shoppa i butiken.
Marabou.
Jättemånga sorters choklad.

Jonathan köpte aldrig godis när han var liten, jag handlade alltid på jobbet. Då var Estrella ett av varumärkena, så helgerna var liksom räddade utan sega grodor.

På jularna fick vi en presentkarong från företaget där årets nyheter var med, även från norska Freiafabriken. Och kaffe, Gevalia såklart, och chips och/ eller nötter.
En jättekartong.

När vi fick den tog jag hem den till Jonathan och så spred vi ut allt på golvet för att han skulle kunna välja sina favoriter.
(Sen åt vi ändå upp alltihop.)

Det var tider det.
Vid årsskiftet 2007-2008 gick jag in i väggen och sedan kom jag aldrig tillbaka igen.
Jag sa upp mig, utbildade mig till coach och har skrivit fem böcker sedan dess.
7 år.
Det har gått skrämmande fort!





4 kommentarer:

Fru Venus sa...

Och vilken bra förändring det blev :-)

Ezter sa...

Ibland är det tydligen bra att gå in i väggen. Med facit i hand åtminstone!

Åsa Hellberg sa...

Venus, Ezter; ja, men det var tufft på alla plan då. Fy tusan.

Men visst, med facit så:)

Shamrock sa...

Att träffa gamla jobbarkompisar brukar vara kul.

Säger som de andra att nu när du tänker tillbaka är väl förändringen bra?