Mina föreläsningar.

Jag berättar om ett författarliv som kanske har sett lite annorlunda ut än många andras. Min vardag i skrivsoffan i förorten. Uppväxten i Fjällbacka. Den ensamma mamman med världens bästa son. De slitsamma åren med heltidsjobb och pendling. Om hur var att debutera med en självbiografi som alla ville prata om och om hur surrealistiskt det är att få se sin bok på topplistor och att vid femtio år fyllda plötsligt ha en helt ny karriär. För referenser, kontakta till exempel Borås stadsbibliotek, Bollnäs bibliotek, Värsås bibliotek. Bokning sker via Författarcentrum

onsdag 26 november 2014

Igår kväll

fick jag det franska omslaget (kommer i februari) messat från min agent som hade träffat mitt franska förlag i Paris.
Ni ska få se det så fort jag får ok på att publicera det.
Titeln är, mycket fritt översatt (det är Sonjas sista vilja vi pratar om)
"Ha kul
och tänk på mig"
En mycket bra och berörande titel, tycker jag.

NU hänger tvätten på tork och jag ska fortsätta skriva på min fantastiska roman.
Stackars Nisse.
Han hinner inte ens lyssna klart på hur fantastisk Toscana tur och retur är, innan han måste lyssna på mitt orerande om manus sex och hur makalöst bra det blir.

Att vara ihop med en författare in action kan inte vara lätt.
På riktigt.
Därför ska jag bjuda honom på middag i New York. På den snurrande restaurangen högst upp på Marriott, där jag firade min 50-års dag med Jonathan.
Jag har redan beställt bord (för det är så jag gör. Alltid i god tid.)
För att säga tack för tålamod, omtanke och hjälp med allt möjligt; särskilt i Toscana där en motorcykel figurerar.

Ungefär så.
Hej då en stund.


Inga kommentarer: