Mina föreläsningar.

Jag berättar om ett författarliv som kanske har sett lite annorlunda ut än många andras. Min vardag i skrivsoffan i förorten. Uppväxten i Fjällbacka. Den ensamma mamman med världens bästa son. De slitsamma åren med heltidsjobb och pendling. Om hur var att debutera med en självbiografi som alla ville prata om och om hur surrealistiskt det är att få se sin bok på topplistor och att vid femtio år fyllda plötsligt ha en helt ny karriär. För referenser, kontakta till exempel Borås stadsbibliotek, Bollnäs bibliotek, Värsås bibliotek. Bokning sker via Författarcentrum

söndag 16 november 2014

Jag är gaaaalet uphetsad.

Jag ska åka till New York, där jag ska göra den grymmaste researchen hittills i min författarkarriär.
Nisse åker med, han ska titta på gitarrer (!).
Jag åker 26 februari och kommer hem 1 mars, precis i tid för lanseringen av Toscana tur och retur.
Biljett, hotell och kattvakt är bokade.

Nu ska jag handla och sedan skriva.
Tjohej.

15 kommentarer:

Ebba Range sa...

Hääärligt!

Åsa Hellberg sa...

Ebba, Ja, det blir fantastiskt hoppas jag.
Mina förväntningar är skyhöga! :)

Agneta sa...

ÅH! NY är häftigt!

Agneta sa...

ÅH! NY är häftigt!

Åsa Hellberg sa...

Jag veet! :)

Shamrock sa...

Åh vad härligt. Njut när du researchar

Izabella sa...

Låter underbart Åsa!

Åsa Hellberg sa...

Tack Shamrock!

Isabella; ja, visst gör det!

Simona sa...

New York, baby!

Anonym sa...

Den boken vill jag absolut läsa. Älskar N.Y. Älskar USA och åker faktiskt själv om några veckor till Kalifornien. Det blir lite research men mest är det för att hälsa på dottern.
Kram Ann

Åsa Hellberg sa...

Simona!!

Ann; den kommer kanske inte att handla om NY, sa författaren kryptiskt :)

Ezter sa...

Men Wow!

Åsa Hellberg sa...

Ezter; jag vet, helt galet!

Emmelie sa...

Whaaat?? Fantastiskt roligt! Ser fram emot att höra om den resan :)

Spader Madame sa...

Hurra för research!