Mina föreläsningar.

Jag berättar om ett författarliv som kanske har sett lite annorlunda ut än många andras. Min vardag i skrivsoffan i förorten. Uppväxten i Fjällbacka. Den ensamma mamman med världens bästa son. De slitsamma åren med heltidsjobb och pendling. Om hur var att debutera med en självbiografi som alla ville prata om och om hur surrealistiskt det är att få se sin bok på topplistor och att vid femtio år fyllda plötsligt ha en helt ny karriär. För referenser, kontakta till exempel Borås stadsbibliotek, Bollnäs bibliotek, Värsås bibliotek. Bokning sker via Författarcentrum

söndag 2 november 2014

Jag är så galet trött

att jag nu kommer att redigera sovande.
146 sidor kvar, som måste fixas idag.
Jag hade trott att jag bara skulle läsa igenom. Hah hahaha hahahhaha.
Igår satt jag fastlåst i soffan i åtta timmar.

Det är tur att jag bara ska vara i London i två dagar, för det är inte lika hiskeligt mycket att packa då, och väsentligheterna ligger redan framme. På resväskan. För att jag inte ska glömma.

Igår kväll firade vi en av mina bästistar som fyllde år. Det gör vi varje 1 november sedan urminnes tider. Alltid samma gäng.
Vanligtvis är vi hemma hos födelsedagsbarnet men igår var vi på Taverna Brillo och åt pizza.
Galet gott.
(Men också galet ont i magen. Det är bra att emellanåt få en påminnelse om att min kropp inte alls gillar vetemjöl längre.)

Vi hade året servitris.
Diddi.
Otroligt duktig.
Lugn, supertrevlig, delade notor utan problem, gav tips, skojade, hade fullständig koll på tolv personer utan att anteckna! 
Nu var det Nisse som betalade för oss, men jag hoppas att han gav henne brutalt med dricks!

Nu mer kaffe.
Sedan är det en kamp mot klockan.
Kämpa Åsa Kämpa!!




5 kommentarer:

Simona sa...

Kämpa Hellberg!

Åsa Hellberg sa...

Ditooooo!

Anonym sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
Anonym sa...

Lycka till! Mitt manus får vila fram tills nästa måndag. Då ska jag - förhoppningsvis - läsa igenom det för allra sista gången.
ha en riktigt fin dag, trots tidspressen, kram!

Spader Madame sa...

Kämpa! London blir smashing!