Fastställt höstprogram

ÅSAS HÖSTPLANER.

SEPTEMBER:

(12 september, Eskilstuna stadsbibliotek)
(19 september Books & Dreams, Stockholm)
(21 september, Biblioteket Farsta)

(Mässdagarna i Göteborg:

Torsdag 28 september, Books & Dreams, Stora teatern.
Fredag 29 september, Bokmässan:
08.00 Frukost med bloggare.
11.00-12.00 minglar i Bonniers monter.
14.30 - 14.50 Bonniers monter, stora scenen, samtal med Teresa Knochenhauer, signering.
Månpockets monter, 16.30-17.00

30 september, Bokmässan
10.00 Bonniers lilla scen, samtal med Ebba Östberg, signering.
12-13.00 Minglar Bonniers monter.)

OKTOBER:

(3 oktober, Vimmerby, bokhandeln)
(4 oktober, Västervik, bokhandeln)
(5 oktober, Forsbacka Bibliotek, Gävle)

(10 oktober, Höganäs, bokhandeln)
(11 oktober, Båstad, bokhandeln)
(12 oktober, Ystad, bokhandeln)

(21 oktober, Sala stadsbibliotek 11.00)

26 oktober Fjällbacka Stora hotellet
27 oktober Hedemyrs, Tanumshede. 16.00-18.00
28 oktober, Bok & Blad, Torp, Uddevalla. 11.00-13.00

NOVEMBER:
14 november. Bokens afton Ludvika.
16 november, ABF Gästrikland. Ockelbo, bibliotek.
23 november, Vuxenskolan, Stockholm. Samtal med Annika Estassy

JANUARI 2018
29:e Hylte folkbibliotek Hyltebruk


söndag 21 december 2014

Det är någon med mig och övergivet.

Idag fick jag för mig att katten jag har sett ett par gånger här i Fagersjö, är bortsprungen och att någon letar förtvivlat.
En vit med lite svarta partier här och där, mest långt bak på kroppen (tänk om någon googlar exakt det och kommer hit! Jag googlade exakt det och fick inga träffar alls ...)

Den kan också ha varit på promenad, precis som jag, för den ser välnärd och fin ut.
Men bara tanken på att den skulle vara alldeles ensam och vill in och få värme, är outhärdlig (jmf katten på balkongen häromdagen. Jag kunde inte skriva innan den var räddad.)

Alla barn jag plockat upp ur vatten, på nöjesfält, i varuhus har jag redan berättat om.
Det är jag och de övergivna.
Åsa, the hjälte, Hellberg.
Stor stark och listig.

Nu ska jag gå och handla, innan jag dagens andra skrivpass börjar.
Tjoho.

Inga kommentarer: