Mina föreläsningar.

Jag berättar om ett författarliv som kanske har sett lite annorlunda ut än många andras. Min vardag i skrivsoffan i förorten. Uppväxten i Fjällbacka. Den ensamma mamman med världens bästa son. De slitsamma åren med heltidsjobb och pendling. Om hur var att debutera med en självbiografi som alla ville prata om och om hur surrealistiskt det är att få se sin bok på topplistor och att vid femtio år fyllda plötsligt ha en helt ny karriär. För referenser, kontakta till exempel Borås stadsbibliotek, Bollnäs bibliotek, Värsås bibliotek. Bokning sker via Författarcentrum

söndag 21 december 2014

Det är någon med mig och övergivet.

Idag fick jag för mig att katten jag har sett ett par gånger här i Fagersjö, är bortsprungen och att någon letar förtvivlat.
En vit med lite svarta partier här och där, mest långt bak på kroppen (tänk om någon googlar exakt det och kommer hit! Jag googlade exakt det och fick inga träffar alls ...)

Den kan också ha varit på promenad, precis som jag, för den ser välnärd och fin ut.
Men bara tanken på att den skulle vara alldeles ensam och vill in och få värme, är outhärdlig (jmf katten på balkongen häromdagen. Jag kunde inte skriva innan den var räddad.)

Alla barn jag plockat upp ur vatten, på nöjesfält, i varuhus har jag redan berättat om.
Det är jag och de övergivna.
Åsa, the hjälte, Hellberg.
Stor stark och listig.

Nu ska jag gå och handla, innan jag dagens andra skrivpass börjar.
Tjoho.

Inga kommentarer: