Fastställt höstprogram

ÅSAS HÖSTPLANER.

SEPTEMBER:

(12 september, Eskilstuna stadsbibliotek)
(19 september Books & Dreams, Stockholm)
(21 september, Biblioteket Farsta)

(Mässdagarna i Göteborg:

Torsdag 28 september, Books & Dreams, Stora teatern.
Fredag 29 september, Bokmässan:
08.00 Frukost med bloggare.
11.00-12.00 minglar i Bonniers monter.
14.30 - 14.50 Bonniers monter, stora scenen, samtal med Teresa Knochenhauer, signering.
Månpockets monter, 16.30-17.00

30 september, Bokmässan
10.00 Bonniers lilla scen, samtal med Ebba Östberg, signering.
12-13.00 Minglar Bonniers monter.)

OKTOBER:

(3 oktober, Vimmerby, bokhandeln)
(4 oktober, Västervik, bokhandeln)
(5 oktober, Forsbacka Bibliotek, Gävle)

(10 oktober, Höganäs, bokhandeln)
(11 oktober, Båstad, bokhandeln)
(12 oktober, Ystad, bokhandeln)

(21 oktober, Sala stadsbibliotek 11.00)

(26 oktober Fjällbacka Stora hotellet)
(27 oktober Hedemyrs, Tanumshede. 16.00-18.00)
(28 oktober, Bok & Blad, Torp, Uddevalla. 11.00-13.00)

NOVEMBER:
(14 november. Bokens afton Ludvika.)
(16 november, ABF Gästrikland. Ockelbo, bibliotek.)

(23 november, Vuxenskolan, Stockholm. Samtal med Annika Estassy)

DECEMBER
(9 dec 12-13 Signering Huddinge Akademibokhandeln)
15 dec 15-16 Signering Mall of Scandinavia Akademibokhandeln
22 dec 13-15, Signering Farsta centrum, Akademibokhandeln

2018

Januari 29:e Hylte folkbibliotek Hyltebruk
Mars 25:e Gislaveds bibliotek


onsdag 3 december 2014

Eftersom jag inte förstår

hur man ska lösa den nuvarande krisen med annat än samarbete mellan blocken, så lämnar jag inrikespolitiken (all politik, förresten) därhän. Jag förväntar mig att de gör sitt jobb, så gör jag helt enkelt mitt.
Just nu sker det i tvättstugan.

Jag har sovit alldeles för lite i natt och tänker försöka ta igen lite av det senare i eftermiddag, men jag är sugen som tusan på att skriva så bättre att göra det först tänker jag.
Efter att jag har ätit mina kesoplättar.
(Jag älskar kesoplättar. Med kardemumma.)

Igår var jag på Boos & Dreams, och lyssnade på författare. Väldigt bra författare. Såna där som säljer 5 miljoner böcker. Vi kan kalla dem Lars Keppler.
Sedan var det en drös andra, bland dem Thomas Andersson Wij. Han sjöng. Så Bra!

Sen kom Simona och satte alla på plats.
På riktigt.
Schabläng så var fem miljoner som bortraderade.
In klev romance (Carina Nunstedt gjorde en jättebra intervju, inte att förglömma) och då glömde man liksom vardagsliv, poesi, kokböcker, hustrumisshandel och stalkarare.

Efter kärleksprofeten kom myspysgrabbarna som gillade varandra som tusan. Hjort och Rosenfeldt. Bra duo, och jag tror, bra deckare.

Men Simona ägde ändå.

Onsdag.
Bra dag, so far!

2 kommentarer:

Simona sa...

Tack Åsa, jag är så glad att du kom!

Åsa Hellberg sa...

Det var ett sant nöje!