Mina föreläsningar.

Jag berättar om ett författarliv som kanske har sett lite annorlunda ut än många andras. Min vardag i skrivsoffan i förorten. Uppväxten i Fjällbacka. Den ensamma mamman med världens bästa son. De slitsamma åren med heltidsjobb och pendling. Om hur var att debutera med en självbiografi som alla ville prata om och om hur surrealistiskt det är att få se sin bok på topplistor och att vid femtio år fyllda plötsligt ha en helt ny karriär. För referenser, kontakta till exempel Borås stadsbibliotek, Bollnäs bibliotek, Värsås bibliotek. Bokning sker via Författarcentrum

onsdag 17 december 2014

I morgon får jag mina skåpluckor,

så ikväll måste jag flytta lite grejer.
Jag gör det till julmusik.
Den här julen är ju mer julig för mig än på länge.
Inga presenter - mer än några få till barnen - men desto mer choklad och ... Jingle Bells.
Jag inser att jag har pyntat mig nära smaklöshet, men det struntar jag fullkomligt i.

Nästa år kanske jag ställer in alltihop.

4 kommentarer:

Ezter sa...

Tänk att du verkligen hinner få dem innan jul! Härligt!

Åsa Hellberg sa...

Ja, jag är så glad för det:)

Anneli Stålberg sa...

Det låter riktigt härligt!

Åsa Hellberg sa...

Anneli; ja, det är verkligen det i år.