Mina föreläsningar.

Jag berättar om ett författarliv som kanske har sett lite annorlunda ut än många andras. Min vardag i skrivsoffan i förorten. Uppväxten i Fjällbacka. Den ensamma mamman med världens bästa son. De slitsamma åren med heltidsjobb och pendling. Om hur var att debutera med en självbiografi som alla ville prata om och om hur surrealistiskt det är att få se sin bok på topplistor och att vid femtio år fyllda plötsligt ha en helt ny karriär. För referenser, kontakta till exempel Borås stadsbibliotek, Bollnäs bibliotek, Värsås bibliotek. Bokning sker via Författarcentrum

tisdag 27 januari 2015

70 år.

Under dagen och kvällen har jag tittat på dokumentärer om Auschwitz på Svt och minnesceremonin på CNN.
Bilderna och vittnesmålen är nästan obegripliga. När barnen sträcker sina siffermärkta armar i vädret ...
Antisemitismen sägs ha tagit ny fart.Vad är det man hatar så, jag förstår inte det.
Och hur kan historien inte har lärt alla något.
Det är fruktansvärt skrämmande.

2 kommentarer:

Ezter sa...

Nä, jag fattar inte heller. Vad är det med folk? Är de helt dumma i huvudet? Empati, vet de inte vad det är? Man blir rädd!

Robert W sa...

Extra sorgligt tycker jag att det är att antisemitismen är som starkast bland unga muslimer. Även de som själva tillhör utsatta grupper verkar ha ett behov av att ha någon annan grupp att hata. Eller kanske just därför. Jag vet inte.