Mina föreläsningar.

Jag berättar om ett författarliv som kanske har sett lite annorlunda ut än många andras. Min vardag i skrivsoffan i förorten. Uppväxten i Fjällbacka. Den ensamma mamman med världens bästa son. De slitsamma åren med heltidsjobb och pendling. Om hur var att debutera med en självbiografi som alla ville prata om och om hur surrealistiskt det är att få se sin bok på topplistor och att vid femtio år fyllda plötsligt ha en helt ny karriär. För referenser, kontakta till exempel Borås stadsbibliotek, Bollnäs bibliotek, Värsås bibliotek. Bokning sker via Författarcentrum

tisdag 13 januari 2015

Dag tretton

av fåtillbakakroppenprojektet och det går finfint.
Ikväll blir det dock ett avbrott eftersom jag ska på krogen med goda vänner.
Innan dess ska jag skriva lite men allra mest korrläsa Toscana tur och retur.
Det är bråda dagar i skrivstugan med mindre än två månader till boksläpp.

Den här härliga bilden är från det förra.
Vi som är på omslaget till En liten värld sitter i skyltfönstret på Akademibokhandeln i Farsta.
Gomorron!


4 kommentarer:

Helena sa...

Och såld lär den bli :-) Jag beställde ett ex till "mitt" bibliotek idag. Får man säga sånt till författaren? Att man köper in till biblioteket alltså... Det blir ju färre sålda ex eftersom fler läser samma bok :-)

Åsa Hellberg sa...

Jag ÄLSAKR bibliotek. Böckerna om Sonja lånades ut nästan 50 tusen gånger 2013, och det är tokkul!

Helena sa...

Härligt :-) Och så finns ju författarersättningen där också att räkna in ;-)

Åsa Hellberg sa...

Exakt! :)