Mina föreläsningar.

Jag berättar om ett författarliv som kanske har sett lite annorlunda ut än många andras. Min vardag i skrivsoffan i förorten. Uppväxten i Fjällbacka. Den ensamma mamman med världens bästa son. De slitsamma åren med heltidsjobb och pendling. Om hur var att debutera med en självbiografi som alla ville prata om och om hur surrealistiskt det är att få se sin bok på topplistor och att vid femtio år fyllda plötsligt ha en helt ny karriär. För referenser, kontakta till exempel Borås stadsbibliotek, Bollnäs bibliotek, Värsås bibliotek. Bokning sker via Författarcentrum

fredag 2 januari 2015

Det finns fina promenadvägar här.

Med det sagt; jag har varit inne i två dagar.
Jobbat, sett att det var dåligt väder (inte alls som bilden häromdagen) och tänkt att det blir bättre i morgon.
Men det måste bli en lördagspromenad, oavsett väderlek, för jag har kommit igång finfint och traskar på i bra Åsafart.

"Bryt inte kedjan", säger Paolo Roberto på Instagram, och jag tror att han har helt rätt i det.
Troligtvis gäller det allt om man ska få ett resultat: skriva, banta, träna eller sy en blus.

Har ni fint väder idag?



2 kommentarer:

Sofia Fritzson sa...

Det blåser STORM här! Men jo, jag ska också komma igång med promenader.

Åsa Hellberg sa...

Bra, det ska ju vara nyttigt sägs det:)