Mina föreläsningar.

Jag berättar om ett författarliv som kanske har sett lite annorlunda ut än många andras. Min vardag i skrivsoffan i förorten. Uppväxten i Fjällbacka. Den ensamma mamman med världens bästa son. De slitsamma åren med heltidsjobb och pendling. Om hur var att debutera med en självbiografi som alla ville prata om och om hur surrealistiskt det är att få se sin bok på topplistor och att vid femtio år fyllda plötsligt ha en helt ny karriär. För referenser, kontakta till exempel Borås stadsbibliotek, Bollnäs bibliotek, Värsås bibliotek. Bokning sker via Författarcentrum

torsdag 22 januari 2015

En perfekt mage (peppar, peppar)

så idag kan jag jobba utan problem hoppas jag.
Först och främst fram till klockan tio, för då jag har bokat tvättstugan. Min parkeringsplats är strax bredvid så jag tänkte på att passa på att gräva fram bilen innan de kommer ännu mer snö och fryser på.
Senast låg det tre centimeter is på framrutan under snön.
Jag kan meddela att den tog ett tag att få bort.

Dagsmålet är satt till allt över 2000 ord.
Tjohohej





2 kommentarer:

Ebba Range sa...

Skönt att du mår lite bättre - magen är som ett roder - utan ett sådant kommer man inte åt rätt håll!

Åsa Hellberg sa...

Precis! Tack, Ebba.