Mina föreläsningar.

Jag berättar om ett författarliv som kanske har sett lite annorlunda ut än många andras. Min vardag i skrivsoffan i förorten. Uppväxten i Fjällbacka. Den ensamma mamman med världens bästa son. De slitsamma åren med heltidsjobb och pendling. Om hur var att debutera med en självbiografi som alla ville prata om och om hur surrealistiskt det är att få se sin bok på topplistor och att vid femtio år fyllda plötsligt ha en helt ny karriär. För referenser, kontakta till exempel Borås stadsbibliotek, Bollnäs bibliotek, Värsås bibliotek. Bokning sker via Författarcentrum

söndag 18 januari 2015

Femtonhundra,

och jag lägger ned för idag, ändå nöjd eftersom jag fick till det, tjohej och hurra!
Det är det där med den viktiga tonen.
Den som som ska leda mentalt uppåt, som ska få läsarna att borra sig liite längre ned i soffan, gääärna med ett leende och en förväntan på fortsättningen (jaja, jag vet, jag kan ju inte bestämma hur någon ska känna, men jag kan ju alltid hoppas!)

Skrivtips:
Avsluta ditt skrivpass mitt i något. Det blir enkelt att fortsätta nästa dag då.
Numera skriver jag väldigt sällan klart ett kapitel och slutar där.
Jag ser alltid till att påbörja nästa med minst halv sida.

5 kommentarer:

Simona sa...

Woop woop!

Åsa Hellberg sa...

!!!

Annika Estassy sa...

Bra jobbat!

Singelmamman sa...

Imponerad av din disciplin.

Åsa Hellberg sa...

Tack Annika
Singelemamman:ja, jag jagar på mig själv rätt bra nu för tiden:)