Mina föreläsningar.

Jag berättar om ett författarliv som kanske har sett lite annorlunda ut än många andras. Min vardag i skrivsoffan i förorten. Uppväxten i Fjällbacka. Den ensamma mamman med världens bästa son. De slitsamma åren med heltidsjobb och pendling. Om hur var att debutera med en självbiografi som alla ville prata om och om hur surrealistiskt det är att få se sin bok på topplistor och att vid femtio år fyllda plötsligt ha en helt ny karriär. För referenser, kontakta till exempel Borås stadsbibliotek, Bollnäs bibliotek, Värsås bibliotek. Bokning sker via Författarcentrum

lördag 31 januari 2015

I kväll.

Jag tänkte ge er lite tevetips, men såg att det var lite tunnsått.
Men för all del; Jonas Karlsson är alltid lika bra, och Cockpit på ettan klockan åtta är helt okej.
Halv tio på femman börjar Sex and the city 2.
Inte alls lika bra om ettan, men ändå.
Det är mina tjejer.
Ju.

Ungefär så.




4 kommentarer:

Åsa T sa...

Hej, har precis läst klart En liten värld och såg din inbjudan till din blogg. Tack för den😊. Jag har även läst Sonjas böcker och tycker mycket om alla. De är lättlästa, behagliga och roliga fyllda med vänskap och kärlek. Tack för det. Ser framemot att följa dig på bloggen och längtar redan efter nästa bok

Anonym sa...

Såg Cockpit igår efter att ha läst ditt tips, och gillade den. Jonas Karlsson har ju DET alltså!

Åsa Hellberg sa...

Åsa T; vad roligt, tusen tusen tack!!

Karina; ja, han är bra i precis allt han gör!

Ebba Range sa...

JK är suverän - dock var filmen något förutsägbar pga Tootsie - men det gjorde ingenting alls!